همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: عضویت دائمی در سازمان همکاری شانگهای نقطه عطف سیاست خارجی کشور بود که با همت و تدبیر دولت سیزدهم رقم خوزده و بر اساس همین اقدامات مقدمات تحولات اقتصادی در کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان، عضویت دائمی در سازمان همکاری شانگهای را نشان دهنده رشد کشور و آغاز نظم جهانی در دیپلماسی سیاست خارجی دانست و اظهار کرد: دولت سیزدهم در سطح کلان فعالیت‌های موفقی داشته که اصلاح روابط منطقه‌ای و بین المللی نمونه بارز آن است.

وی با اشاره به کارنامه موفق دولت سیزدهم، نقاط قوت و مجاهدت‌های شبانه روزی دولت مردان در عرصه های مختلف،گفت: در این ایام بیش از هزار پروژه در استان همدان با ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری می شود که نشان از حرکت شتابان برای رشد و توسعه بیشتر همدان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در دولت سیزدهم شاهد رشد اقتصادی چهار درصد بودیم و زمینه برای حذف دلار و مقدمات تحولات اقتصادی در کشور فراهم شده است.

آیت الله شعبانی موثقی، افزایش سرمایه گذاری در عرصه های مختلف صنعت، کاهش رشد نقدینگی، افزایش صادرات، تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، جلوگیری از فرار مالیاتی، حل تنش آبی در استان همدان با هزار میلیارد ریال اعتبار را از اقدامات چشمگیر دولت سیزدهم خواند که برای مردم نیاز به تبیین دارد.

وی با اشاره به به اجرای قانون جوانی جمعیت و توجه دولت به این مقوله و آماده سازی اراضی در استان برای واگذاری به خانواده های دارای ۲ فرزند و به بالا،و افزود: در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت این زمین ها رایگان به افراد واجد شرایط واگذار می شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به افزایش فروش نفت و گاز در دولت سیزدهم، گفت: این دولت با فروش یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت و وارد کردن ارز بدهی های سنگین به جا مانده از قبل را تصفیه می کند که قابل قدردانی است، این در حالی است که دشمنان طوری طراحی کرده بودند که فروش نفت کشور به صفر برسد.

آیت الله شعبانی موثقی با توصیه به اینکه برنامه بهره مندی از ظرفیت و استعدادهای نخبگان در کشور باید جدی گرفته شود،گفت: با مرزبندی ها استفاده از نخبگان نباید محدود شود و در مدیریت اجتماعی باید از ظرفیت این قشر استفاده شود.

وی اظهار داشت: توجه ویژه دولت به وضعیت مسکن و معیشت مردم نیازمند برنامه ریزی بیشتر است.

آیت‌الله شعبانی موثقی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه همدان گفت: در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی بیش از ۱۲۰ موکب توسط هیات‌های استان همدان تشکیل شده که دلدادگی مردم این خطه به سید و سالار شهیدان را می رساند.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان و مدیران کل استانی به مناسبت هفته دولت با حضور در آیین عبادی و سیاسی جمعه شهر همدان پاسخگوی سوالات مردم بودند و به مشکلات آنها رسیدگی کردند.