نوشهر - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: عمل اثرگذاری شهیدان رجایی و باهنر با وجود عمر کوتاه دولتشان به بلندای تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، روح الله سلگی روز جمعه در یادواره شهدای روستای اویل بخش کجور نوشهر افزود : شهیدان رجایی و باهنر در واقع مدیران تراز انقلاب اسلامی برای همه دولت ها هستند و دلیلش این است که نسبتش با ظرف انقلاب اسلامی در این شهیدان متبلور است.

وی اظهارداشت: شهید رجایی تراز انقلاب اسلامی برای همه ادوار بوده و عمق وسعت دولتش به وسعت تاریخ انقلاب اسلامی است و آنچه جوهره انقلاب اسلامی است در این شهید متبلور بوده و برای همین علت جاودانه شده است.

وی خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی یک ظرف و یک مضروف دارد، که ظرف آن مسوولان و خادمان نظام اسلامی و مضروف آن آرمان های شهیدان و قانون اساسی و هر آنچه که مانیفست انقلاب اسلامی است می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: انقلاب اسلامی خونبهای تبعیدی ها و شهادت هاست و امروز انقلاب اسلامی به یکی از بزرگترین قله ها رسیده و آن استقلال است.

سلگی با بیان این که دشمنان عزت ملت ایران را در یکصد سال اخیر به سخره گرفتند، بیان کرد : عزت ملت ایران در دوره سلطنت گذشته توسط انگلیسی ها و امریکایی و شوروی ها لگدمال شد و اما ملت ایران به رهبری امام راحل ایستاد و مبارزه و تحولات بزرگی را سپری کرده است.

به گفته وی ملت ایران تاکنون از ایستگاه های تاریخی بزرگ عبور و بسیاری از رخدادهای سیاسی و اجتماعی را تجربه کرده است.

معاون استاندار مازندران انقلاب اسلامی را منبعث از قیام عاشورا دانست و افزود : این میسر عاشورایی ادامه دارد چرا که تکیه گاه و ماهیت انقلاب اسلامی بر اساس عاشورا شکل گرفته است.

سلگی گفت : پیام عاشورا این است که در برابر ظلم و جور در تاریخ ایستادگی کنیم و شناخت یزید زمان از جمله این پیامهاست.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی امروز در جنگ نابرابر بسر می برد، گفت : انقلاب اسلامی امروز به نقطه ای رسیده است که قدرت بازدارندگی دارد، امروز در پیچیده ترین جنگ دنیا پهپادهای ابرانی قدرت نمایی می کند و این تکامل است و انقلاب به ترقی رسیده است.

وی با اشاره به این دشمنان در سال گذشته یک جنگ تمام عیار علیه ملت ایران آغاز کرده اند؛ گفت : دشمنان سعی کردند تا انگاره های فرهنگی ملت ایران را دچار تردید کنند و ارزشها و جوانان ما را هدف گرفتند اما نتوانستند به هدف شومشان برسند و این مقاومت ملت ایران فتنه های آنان را خنثی کرده است.

استان مازندران در دفاع مقدس افزون بر ۱۰ هزار شهید و شهرستان نوشهر ۴۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.