تهران- ایرنا- مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی گفت: سردمداران مبارزه با آپارتاید در آفریقای جنوبی معتقدند که مبارزه ملت ایران علیه درخت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، آنها را به مبارزه با رژیم ۳۰۰ ساله‌شان امیدوار کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، سیدعبدالله حسینی با حضور در برنامه «ساعت به وقت قدس»، درباره شاخصه های حرکت اسرائیل به سمت فروپاشی اظهار کرد: یکی از جنبه‌های تشکیل دولت ها، بنیادهای اجتماعی مبتنی بر یک ایده یا فرهنگ است که اگر این بنیادها محکم نباشد سرانجام این فروپاشی اتفاق می افتد. ولو اینکه یک کشور و ملتی و نظامی سال ها مبتنی بر یک ایده و تفکر نادرست و فونداسیون غلط به صورت تصنعی برپا نگه داشته شود.

وی افزود: در آفریقای جنوبی ۳۰۰ سال، یک نظامی وجود داشت که مبتنی بر تفکر غلط بود و همه سفیدها باور داشتند واقعا سیاهان برای ما آفریده شده‌اند و این نظام، نظام درستی است و حتی سیصد سال سفیدها پای این نظام خون دادند و آن را سرپا نگه داشتند. اما نظامی مصنوعی و مبتنی بر یک تفکر غیرمتعارف غیرمنطقی بود و آخر منجر به فروپاشی شد.

یهودیان می گویند خداوند ۵ هزار سال پیش این زمین را به ما داده!
حسینی تصریح کرد: همین تفکر تبعیض نژادی، آپارتاید و ضدانسانی امروز در فلسطین هم هست و عده‌ای از یهودی‌ها به این باور رسیده‌اند که خداوند ۵ هزار سال پیش این محدوده و زمین را به ما داده! در هیچ فرهنگ و منطق و کشور و مسلکی این حرف قابل قبول نیست. اگر چنین منطقی درست باشد ما به عنوان ملت ایران می‌توانیم روی بیش از دوسوم دنیا دست بگذاریم و بگوییم کشور ما قبل از اینکه شماها باشید کوروش حکومت می‌کرده و کجای دنیا بوده که ارتش کوروش و حکومت ایران حضور نداشته باشد؟

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی یادآور شد: بنابراین اینکه یک فرد یهودی به یک فلسطینی بگوید درست است سند این خانه به نام تو هست، اما پنج هزار سال پیش خدا این زمین را به ما داده است! یک فرد لهستانی یا ایرلندی که هیچ ریشه ای در فلسطین ندارد بیاید و جای کسی را که خانه اش آنجاست، همانجا به دنیا آمده، زندگی کرده، زاد و ولد کرده و نسل در نسل این خانه به او رسیده، بگیرد. بنابراین فوندانسیون این رژیم روی آب است.

همه دنیا شگفت‌زده شدند که ژاندارم منطقه (شاه) چطور شکست خورده است
وی در پاسخ به اینکه فلسطینیان چطور با دست خالی مقابل این رژیم پیروز شوند، اظهار کرد: روزی در ایران رژیمی داشتیم که خودش می‌گفت ۲۵۰۰ سال سابقه دارم، در آفریقای جنوبی هم رژیمی بود که ۳۰۰ سال حکومت می‌کرد. زمانی که امام (ره) مبارزه را شروع کرد، به ملاقات شخصیت های شیعی آن زمان رفته بود و همه گفته بودند شما روی چه حسابی فکر می کنید می توانید شاه را شکست بدهید!؟ مگر می شود اصلا با شاه جنگید؟ امام فرمودند که من مطمئنم ما پیروز خواهیم شد و با کمال ناباوری دیدیم در ۲۲ بهمن سال ۵۷ این اتفاق افتاده و همه دنیا شگفت‌زده شدند که ژاندارم منطقه چطور شکست خورده است!؟

تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مبارزه با آپارتاید در آفریقای جنوبی
حسینی با بیان اینکه من با بسیاری از سردمداران مبارزه با آپارتاید که هرکدام در زندان بودند صحبت کردم و مستندی تحت عنوان «یاران مسلمان» ماندلا ساخته ام، تاکید کرد: یکی از سوالاتی که از این افراد داشتم این بود که تاثیر انقلاب اسلامی بر روند پیروزی های مردم آفریقا چه بود؟ آنها گفتند که ما به نقطه ای رسیده بودیم که فکر می کردیم دیگر نمی شود با رژیم آپارتاید مبارزه کرد و به سمت این مسیر می رفتیم که صلح کنیم، امتیازاتی بدهیم و دست از مبارزه برداریم تا اینکه دیدیم در ایران انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، این پیروزی شما در ایران برعلیه شاهی که امکان از بین رفتنش نبود، به ما این امید را داد که اگر ایرانیان توانستند یک درخت ۲۵۰۰ ساله را بکنند ما هم این رژیم ۳۰۰ ساله را از بین خواهیم برد و به مبارزه امیدوار شدیم.

مردم فلسطین به زودی از شَرّ رژیم آپارتاید اسرائیل رها خواهند شد
وی در پایان اذعان کرد: روند مبارزات مردم فلسطین نیز طوری است که به زودی از شَرّ رژیم آپارتاید اسرائیل رها خواهد شد.

«ساعت به وقت فلسطین» پنجشنبه ۲ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و جمعه ۳ شهریور ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می شود.