بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با کمک مردم ، وحدت ، همدلی و عزم مسوولان روند توسعه شهرستان دیلم شتاب گرفته است.

به گزارش ایرنا احمد مخمدی زاده روز شنبه در آیین واگذاری یکهزار قطعه زمین به افراد واجد شرایط شهرستان دیلم اظهار کرد: در شهرستان شمار زیادی پروژه نیمه کاره رها شده بود که مسوولان با همیاری مردم عزم خود را برای بهره برداری از این پروژه ها جزم کرده اند و اتفاقات خوبی در این شهرستان در حال رقم خوردن است.

وی منطقه ویژه شمار استان بوشهر را ظرفیتی برای توسعه و رونق پایدار ذکر کرد و افزود: تا پارسال این منطقه در حد زمین باقی مانده بود اما امروز بخشی از زیرساخت های آن برای سرمایه گذاری انجام شده که مشارکت بخش خصوصی از محل منابع درآمدی فعالیت های اقتصادی شهرستان با سرمایه گذاری افزون بر کسب درآمد و ارزش افزوده زمینه اشتغال جویندگان کار را نیز فراهم کنند.

محمدی زاده یادآورشد: دولت در حالی دولت را تحویل گرفت که در همه شاخص های اقتصادی ، عمرانی و اجتماعی کشور دچار بحران بود طوریکه نرخ تورم بالای 55 درصد بود.

استاندار بوشهر گفت: رکود تورمی و نقدینگی بالا کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده بود اما دولت با برنامه ریزی اقدام های خوبی برای برون رفت از وضعیت انجام داده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور کشور را در حالی تحویل گرفت که وارث عقب ماندگی زیادی بود و پذیرفت کارها را به سامان برساند.

محمدی زاده افزود: درحالی که کشور در حال پیشرفت بود دشمن با راه اندازی چنگ ترکیبی تلاش های گسترده ای برای توقف روند بهبود امور انجام داد اما این مهم خللی در اراده دولتمردان برای شکوفایی ایران اسلامی ایجاد نکرده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه واگذاری زمین به اقشار آسیب پذیر یکی از برنامه های حمایتی دولت است یادآورشد: امروز بخشی از زمین ها در قطعات ۲۰۰ متر مربعی برای ساخت منازل ویلایی واگذار و مابقی نیز تا پایان شهریور ماه آماده واگذاری به افراد واجد شرایط می شود.

وی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت امسال یک هزار و هفت پروژه عمرانی و اقتصادی با ۲۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و اجرایی می‌شود.

محمدی‌زاده اظهار کرد: از این شمار طرح پیش بینی شده برای هفته دولت ۸۲۳ طرح با ۲۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی افزود: همچنین همزمان با گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی ۱۸۴ طرح عمرانی و اقتصادی با حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.