گچساران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: ۳۱۳ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه بخش کشاورزی در قالب طرح های عمرانی در این شهرستان هزینه شد. 

محمد انصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار در قالب ۱۴ طرح عمرانی و اقتصادی در زمینه ایجاد کانال آبیاری مزارع، طرح پرواربندی صنعتی، ساخت

سردخانه، طرح مرمت و بهسازی جاده بین مزارع و انجام سامانه نوین آبیاری اجرا شد.

وی بیان کرد: ساخت ۲ طرح کانال آبیاری مزارع برنج روستای شاه بهرام با اعتباری حدود هفت میلیارد ریال و مزارع منطقه رودرونه با اعتبار چهارمیلیارد ریال امسال انجام شد.

انصاری اظهار کرد: طرح پرواربندی صنعتی ۴۰۰راسی گوساله با اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی امسال در این شهرستان احداث شد که در هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ساخت ۲ طرح سردخانه ۵۰۰تنی آقای سیدی زاده با اعتبار ۶۰میلیارد ریال و سردخانه ۸۰۰تنی آقای نیکبخت با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال را از دیگر طرح های اقتصادی اجرا شده در

سالجاری اعلام کرد.

انصاری تصریح کرد: امسال ۶ طرح مرمت و بهسازی جاده بین مزارع در روستاهای شوش علیا با اعتبار چهار میلیارد ریال، مله برفی، کوه دهک، تل مویزی به لیراب و بهره عنا هر کدام با سه میلیارد ریال و منصوراباد با اعتبار ۲میلیارد ریال انجام شد.

وی تکمیل قسمتی از پمپاژ باغات روستای های چاه تلخ دره باشت و چالموره با اعتبار۲۰میلیارد ریال و تکمیل بخشی از پمپاژ غورک با اعتبار چهار میلیارد ریال را از دیگر طرح های اجرا شده این شهرستان در سالجاری اعلام کرد.

اجرای سیستم آبیاری نوین در ۴۰ هکتار از راضی کشاورزی باشت

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های سامانه نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغات این شهرستان پرداخت شد.

وی ادامه داد: در این زمینه بیش از ۴۰ هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تبدیل شد.

انصاری بیان کرد: طرح کاداستر یا حدنگاری در تمام اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد. وی افزود: بیش از یکهزار سند تک برگ برای زمین های کشاورزی این شهرستان در سالجاری صادر شد.

هفت هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در بخش توسعه کشاورزی در قالب تسهیلات و طرح های عمرانی در دولت سیزدهم در این شهرستان هزینه شد.