زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از یک هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان زنجانی پرداخت شد که تا هفتم مردادماه امسال به سیلوهای ملکی و خصوصی تحویل داده شده بود.

ولی الله زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل(کشاورزی) به گندمکاران پرداخت شد.
وی یادآور شد: بیش از ۴۱۳ هزار تن گندم کشاورزان تا سوم مرداد ماه سال جاری از طریق ۴۱ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شد.
زمانی اظهار داشت: تاکنون ۶۱ هزار و ۵۱۶ محموله گندم از ۲۴ هزار و ۷۴۴ گندمکار خریداری و در سیلوها جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.
وی با تاکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز خواهد شد.
زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.