کرمان - ایرنا - استاد و محقق حوزه گفت: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نیز از اولویت های اصلی جهاد تبیین است و باید آنها را طوری به مردم بگوییم که جذابیت داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسین راجی روز شنبه در مراسم روز کارمند و نشست روایت پیشرفت انقلاب اسلامی در کرمان افزود: حدود ۲ سال است که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کرده اند، هر چند کارهای خوب و اثرگذاری در این حوزه اتفاق افتاده اما هنوز اتفاقات ارزشمند و گسترده نبوده یا کم بوده است.

وی تصریح کرد: پس از ۲ سال هنوز خیلی از افراد در کشور نمی دانند جهاد تبیین چه هست و باید چه کار انجام دهند.

استاد و محقق حوزه بیان کرد: اولویت ما باید جهاد تبیین باشد، رهبر معظم انقلاب از روز ابتدای رهبری تا به حال ۳۸ مورد را نیازمند جهاد تبیین دانستند اما باید ببینیم که از این موارد دشمن بیشتر به آن حمله کرده است و آن را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین ۲ شاخه دارد، اظهار داشت: نخست اصول و مبانی و در مرتبه دوم سایر امور خرد سیاسی و اجتماعی که مورد تحریف دشمن واقع شده است که نیاز فوری برای تبیین دارد.

حجت الاسلام راجی ادامه داد: امور خرد و سیاسی مورد تحریف دشمن، پنج به علاوه یک مورد است، چون رهبری معظم انقلاب از پنج مورد نام برده و از یک مورد هم نام برده نشده که اتفاقا همین مورد مهمترین محور جهاد تبیین است.

وی تاکید کرد: تبیین شخصیت مقام معظم رهبری مهمترین وجه جهاد تبیین است زیرا مهمترین هجمه روی شخص ولی فقیه است و پر تکرار ترین شعار در فتنه های سال های گذشته بوده است.

نویسنده کتاب صعود ۴۰ ساله با بیان اینکه چرا مهمترین محور تبیین و دفاع ما مقام معظم رهبری است؟ افزود: باید برای جایگاه ولایت فقیه کار اثرگذار انجام شود، نوجوان ما باید از شخصیت و اقدامات مقام معظم رهبری مطلع باشد.

وی خاطر نشان کرد: ۲ سال قبل رهبر معظم انقلاب گفتند تمام دولت ها خواستند از صندوق بین المللی پول وام بگیرند اما من نگذاشتم و چرا به مردم نمی گوییم که کشورهایی که از این صندوق وام گرفتند، بیچاره شدند.
حجت الاسلام راجی با اشاره به اینکه مقام‌معظم رهبری را حاج قاسم شناخت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شخصیت عجیبی است که خدا به ملت هدیه داده است اما برخی ما انقلابیون در راس کسانی هستیم که قدر ایشان را نمی دانیم.

استاد و محقق حوزه گفت: امروز مقابله با بزک رژیم پهلوی نیز از مهمترین اولویت های جهاد تبیین است؛ دانش آموزان و دانشجویان ما از ظلم های رضا شاه و محمد رضا پهلوی چیز زیادی نمی دانند.

وی افزود: گفتن آمار و ارقام به ذهن فرد کمک می کند، اما دل او را همراهی نمی کند، در حالی که روایت پیشرفت بسیار به همدلی کمک می کند، به طور مثال روایت سختی آبرسانی به یک روستا در جهاد تبیین بسیار موثر است.

حجت الاسلام اظهار داشت: دشمن طوری روایت می کند تا در ذهن ها بماند و ما هم به روایت ها از پیشرفت نیاز داریم و مدیران استان کرمان می توانند خاطرات و روایت خود را از پیشرفت حوزه های مدیریت خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه طی ۴۴ سال گذشته در کشور فوق العاده کار شده اما به گوش کسی نرسیده است، ادامه داد: ایران ۲۵ سال قبل جزو ۵۰ کشور اول دنیا نبود، اما اکنون پانزدهمین کشور دنیا و اولین کشور منطقه هستم.

نویسنده کتاب صعود ۴۰ ساله با اشاره به برخی پیشرفت ها و دستاوردهای عملی و دانشگاهی چند سال گذشته بیان کرد: ۴۴ سال قبل به لحاظ امید به زندگی جزو پایین ترین کشورهای دنیا بودیم اما امروز از همه کشورهای هم تراز و همسایه خود جلوتر هستیم.

وی تصریح کرد: در شاخص توسعه انسانی به عنوان مهمترین شاخصه سازمان ملل متحد در سال های بعد انقلاب بالاترین شاخص را در دنیا داشتیم و در بحث دسترسی بانوان به تحصیل به گزارش انجمن جهانی اقتصاد، در برابری حق تحصیل دختر و پسر در دنیا رتبه اول را داریم.

حجت الاسلام راجی اظهار داشت: از دستاوردهای نظام در امپراطوری رسانه ای خبری نیست و یک چهارم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مربوط به دستاوردهای نظام است.

وی با اشاره به لزوم تبیین ریشه مشکلات خودرو، تورم، ارزش پول، مسکن، فساد و بیکاری گفت: این مسائل پررنگ ترین مشکلات کشور است که برای جهاد تبیین باید ریشه مشکلات را درست بگوییم تا مردم امیدوار شوند.

استاد و محقق حوزه تاکید کرد: باید تبیین دقیقی از وضعیت کشورهای دنیا داشته باشیم و تا بتوانیم واقعیت های آنها را برای مردم بگوییم.

به گزارش ایرنا آیین روز کارمند و نشست روایت پیشرفت انقلاب اسلامی در سومین روز از هفته دولت با شعار " دولت مردم" با حضور استاندار، معاونان، مدیران کل و کارکنان استانداری کرمان در سالن همایش های استانداری برگزار شد.