ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: توزیع بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین  در این استان از آغاز به کار دولت سیزدهم (تیر ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۲) از عملکرد این شرکت در استان است.

احمد مجرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در این مدت این مقدار بنزین در سطح مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان‌غربی توزیع شده است.

وی با توجه به افزایش محسوس مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ اینگونه گفت: طبق آمارهای موجود، مصرف روزانه بنزین در سطح منطقه به یک میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسیده است.

مجرد افزود: طبق پیش‌بینی‌ها با توجه به پیش‌ رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین، این عدد به احتمال قوی افزایش ‌یابد لذا شهرندان می‌توانند با اصلاح الگوی مصرف، صرف نظر از سفرهای غیر ضروری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی کمک شایانی به کاهش چشمگیر مصرف بنزین در سطح منطقه داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال مالکین خودروهای عمومی و باری از طرح تبدیل رایگان دوگانه سوز ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تکیه بر شعار مهار تورم، رشد تولید و وجود زیر ساخت‌های موجود در سطح منطقه جهت تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز می‌توانیم گام‌های مثبتی در رابطه با مدیریت مصرف سوخت برداریم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اضافه کرد: با مدیریت مطلوب تامین و ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت منطقه و با یاری مدیران ارشد استانی و ستادی تهران و همکاری مطلوب شهروندان، هیچ گونه مشکلی در تامین و توزیع بنزین در سطح منطقه نداشتیم و تاکنون نیز وقفه‌ای در سوخت رسانی حادث نشده است.