یزد-ایرنا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: مشکل کمبود کادر اداری فقط مربوبط به شهرستان بافق نیست و در همه شهرستانهای استان با این معضل مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا، محمد حسین پارساییان روز شنبه در شورای اداری شهرستان بافق افزود: کمبودهایی که در تعداد نیروی کادر اداری شهرستان وجود دارد مربوط به همه استان است و مثلا در شهرستان اشکذر ۲۳ نفر در کادر فرمانداری دیده شده که فقط ۸ نفر حضور دارند و از این تعداد تنها ۳ نفر رسمی هستند.

وی ادامه داد: در ده سال گذشته به این موضوع پرداخته نشده و همچنین بد عمل کردن مدیریت ها نیز باعث شده میزان تصدی پست ها بالا باشد اما در شهرستانها مشکل دارند و همه نیروها در مرکز استان متمرکز شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد افزود: وقتی در شهرستانی کمبود نیرو وجود دارد چرا مدیر اداره ای اجازه جابجایی را می دهد و اگر مدیران شهرستان محکم بایستند که حق جایجایی وجود ندارد، بسیار راهگشا است.

پارسائیان ادامه داد: وقتی فردی تعهد خدمت در منطقه ای داشته باید در همان شهرستان بماند و نباید جابجا شود و ما هم معتقد به همین اصل هستیم و هر گونه جابجایی نیز باید با موافقت شهرستان بوده و نباید به راحتی با انتقال افراد موافقت شود .

وی اظهار داشت : البته در جذب نیروها نیز سازمان استخدامی در ادوار گذشت توجه کافی نداشته و عدم تعادل در وضعیت پرداخت ها مخصوصا در شهرستانهای صنعتی مثل بافق نیز باعث جابجایی شغلی نیروها شده که جایگزینی نیز برای آنها استخدام نشده است .

مسئولان بافقی تامین خوراک صنایع را دنبال کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت:در مورد تامین خوراک صنایع نیز استاندار یزد بصورت محکم در حال پیگیری است اما در این زمینه از مسئولان شهرستان و نماینده شهرستان نیز درخواست داریم آنها هم پیگیری داشته باشند و این مطالبه به حق شما را دنبال کنند.

قطعی برق بصورت مرکزی مدیریت می شود

پارسائیان در مورد گلایه از خاموشی های اخیر نیز گفت: ۷ تا ۸ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور داریم و برخی از نیروگاهها نیز بار بیشتری وارد شده و از مدار خارج شد و چندین نیروگاه برق آبی نیز بدلیل کمبود آب در سدها با مشکل مواجه شده و در ۹ سال گذشته نیز حتی یگ مگاوات برق به شبکه اضافه نشده که الان ناترازی وجود دارد .

وی افزود: الان قطعی برق خانگی نیز داریم و کنترل آن در استان نیست و حتی اگر در استان تبعیت نشود بصورت مستقیم توسط شبکه کشوری و مرکزی قطع خواهد شد ، البته باید برای آن فکری کرد و مسئولان نیز در تدارک تاسیس نیروگاهای جدید و حل مشکل برای سالهای آینده هستند .

مبالغ عوارض معادن در جای درست هزینه شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در مورد عدم پرداخت حقوق معادن و مسئولیت های اجتماعی در شهرستان بافق نیز گفت:در مورد عوارض معادن و عدم پرداخت مسئولیت اجتماعی، نیاز به پیگیری دارد و در استان نیز اقداماتی صورت گرفته و باید پرداخت شود که بخشی هم بعد از سالها و برای اولین بار پرداخت شد .

پارسائیان ادامه داد: متاسفانه در مبالغ پرداخت شده نیز مردم طعم آنها را نچشیدند چون برنامه ریزی نداشته ایم و البته در برخی شهرستانها برخی توقعاتی دارند که حق مردم ادا نمی شود همچنین در نحوه هزینه کرد دو درصد نیز مردم این شیرینی را لمس نکردند و لذا پیشنهاد می کنم کمیته برنامه ریزی شهرستان برای هزینه کرد این مبالغ تصمیم گیری کند.

جوانان بافقی در طرح بورسیه صنایع بکارگیری شوند

پارسائیان در مورد درخواست بکارگیری جوانان بافقی در این شهرستان نیز گفت: طرح بورسیه شغلی با ابتکار استان یزد در کل کشور اجرایی شد و لذا واحدهای صنعتی و معادن می توانند از نخبگان بومی بعنوان بورسیه استفاده کنند و با این فرایند جوانان نخبه در ظرفیت های شهرستانی هم مشغول بکار خواهند شد.

مدیران دولتی شبهات را پاسخ دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به مدیران این شهرستان در مورد پاسخگویی به شبهات مطرح شد در تریبون یا رسانه ، اظهار داشت: مدیران دولتی بافق شبهاتی که مطرح می شود را پاسخ دهند .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد افزود: اینگونه شبهات برای مردم شفاف بیان شود تا مطالب غیر کارشناسی و غیر واقع برای مردم بازگو نشده و عملکرد مسئولان خدمتگذار نیز شبهه افکنی نشود همچنین بیان اینگونه مطالب غیر واقع جو نا امیدی را در بر خواهد داشت.

پارسائیان اظهار داشت: مردم بافق ولایت مدار و قهرمان پرور هستند و این منطقه به دارالشجاعه نامگذاری شده است و نباید در برخی سخنان از این خصلت مردم توسط عده ای سوء استفاده شود و مردم هر کجا حقشان را مطالبه کردند در کنار مسئولان بوده اند و ارگانهای دولتی نیز با همراهی مردم موفق هستند و مردم ولی نعمت ما هستند و هیچ جدایی بین این دولت و مردم نیست .