گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۱ هزار تعاونی در سطح کشور فعال هستند که سهم بانوان از این میزان هفت هزار تعاونی و معادل هفت درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدصولت مرتضوی شنبه شب پیش از ترک گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بحث توسعه تعاونی‌هاست.

وی افزود: در راستای این سیاست ابلاغی، سند توسعه تعاون تنظیم و به تایید هیات دولت رسیده و توسط رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: تمام همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان بخش خصوصی به عنوان شرکای اجتماعی تلاش دارند تا سهم اقتصاد تعاون را به ظرفیت اسمی آن برسانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تحقق سند توسعه تعاون، هدف‌گذاری سهم اقتصاد تعاون در اقتصاد کلان کشور، ۲۵ درصد تعیین شده است.

مرتضوی یادآور شد: متاسفانه اکنون سهم اقتصاد تعاون در اقتصاد کلان کشور، بسیار اندک و ناچیز و بین ۵ تا ۶ درصد است.

وی اضافه مرد: برای رسیدن به هدف مشخص شده، برنامه‌های لازم تدوین شده و ما نیز تلاش خود را بیشتر می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به تعاونی‌ها در سطح کشور، ادامه داد: از محل و ردیف اجزا ۱ و ۲ تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه، سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش تعاونی قرار گرفته و تلاش داریم در سال جاری و سنوات آتی، این میزان را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از سیاست‌های غیرمتغیر وزارتخانه، بنگاه‌داری در صندوق‌های بازنشستگی است.

مرتضوی اضافه کرد: در این زمینه برنامه داریم تا بخش‌های صنایع و کارخانجات را به بخش خصوصی با اولویت بخش تعاون واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده به هدف‌گذاری صورت گرفته که همانا تبدیل شدن از بنگاه‌داری به سهام‌داری برسیم.

وی افزود: همچنین تلاش داریم تا سهم بخش تعاون در اقتصاد کلان کشور در حوزه صندوق‌های تامین اجتماعی افزایش دهیم.