زنجان - ایرنا - رئیس شورای اسلامی زنجان گفت: طرح راه اندازی اینترنت پرسرعت در این شهر با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی آغاز شد.

مجید ناصحی مقدم روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری زنجان به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه‌ای به طول ۴۵۰ کیلومتر با سرمایه‌گذاری شرکت اپراتورهای فعال در کشور و همکاری شهرداری برای تامین اینترنت پرسرعت در شهر اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری در نتیجه این پروژه مشارکت دارد، گفت: شهرداری در این پروژه آورده‌ای ندارد اما بابت حفاری های طرح، هزینه ای دریافت نمی‌کند.
این مسوول تصریح کرد: مشارکت شهرداری در این پروژه اخذ مجوزهاست تا پیمانکار برای تسریع در کار، تشویق شود.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام خواهد شد و در قالب کمک‌های دولتی نیز به پروژه کمک خواهد شد.
ناصحی مقدم با بیان اینکه ما اصرار داریم این پروژه حداکثر یک ساله تمام شود، افزود: این پروژه جزو اهداف اپراتورها نیز هست تا همه شهروندان بتوانند از اینترنت پرسرعت بهرمند شوند.
وی تصریح کرد: زنجان جزو نخستین شهرهایی است که در این خصوص اقدام کرده که با این اقدام، زیرساخت مطمئن و با سرعت مناسب برای شهر الکترونیک خواهیم داشت.
ناصحی مقدم با بیان اینکه هر خدمتی که در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در شهر ارائه شود نیاز به زیرساخت مطمئن دارد که در یک بستر امن و پرسرعت اجرا شود، گفت: این اقدام کار زیرساختی به شمار می رود و یک ظرفیت سازی و یک کار زیرساختی است.