بیرجند - ایرنا - همزمان با چهارمین روز هفته دولت فاز دوم انتقال آب از محمدشهر به بیرجند با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین افتتاح این طرح که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: این طرح با هدف آبرسانی پایدار و بدون وقفه به شهر بیرجند اجرایی شد.

عباس سارانی افزود: نصب و راه‌اندازی سه عدد پمپ فشار قوی WKL، راه‌اندازی دیزل ژنراتور هزار کیلو وات، اجرای سیستم کلرزنی و ایستگاه تله متری از مشخصات فنی این طرح آبرسانی است.

در ادامه استاندار خراسان جنوبی همزمان با چهارمین روز هفته دولت، سالن چند منظور دانشگاه صنعتی بیرجند را افتتاح کرد.

عملیات اجرایی این سالن با زیربنای هزار و ۳۷۰ مترمربع در سال ۱۳۹۸ آغاز شده که با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی ساختمان الحاقی سالن چند منظوره دانشگاه صنعتی بیرجند نیز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و زیر بنای ۴۰۰ مترمربع آغاز شد.

همچنین جایگاه عرضه بنزین باقران نیز همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

این جایگاه با تعداد هشت نازل و ظرفیت ذخیره‌سازی ٩۶ هزار و ۴٠٠ لیتر در زمینی به مساحت ٢ هزار و ۴٠٠ مترمربع ساخته شده که با اجرای این پروژه زمینه اشتغال ٢١ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

این جایگاه مجهز به آخرین استانداردهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شامل طرح کهاب، دیسپچینگ و ارتباطات برخط است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه ویژه برنامه‌های چهارمین روز هفته دولت در منزل شهید والا مقام مهدی صبور حضور یافت و با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.

قناعت در این دیدار از مادران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر نام برد که از جگرگوشه‌های خود برای دفاع از کیان میهن و حفظ اسلام گذشتند.

شهید مهدی صبور متولد ۱۳۴۵ است که در ۱۷ سالگی و به جهت احساس تکلیف، رهسپار جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در مردادماه ۱۳۶۲ در جبهه مهران و در عملیات والفجر ۳ بر اثر ترکش اصابت به فیض شهادت نائل آمد.