زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای سفرهای هوایی، تهیه اتوبوس و ون از استان‌های همجوار، سفرهای ریلی و انتقال زوار با خودروهای شخصی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی استاندار روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) که در محل پایانه مرزی ریمدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته با کشور پاکستان در زمینه جابجایی زوار برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با نیروی هوایی ارتش، ستاد کل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای سفرهای هوایی، تهیه اتوبوس و ون از استان های همجوار، سفرهای ریلی از طرف استان کرمان و انتقال زوار با خودروهای شخصی انجام شده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان نسبت به کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه، ساماندهی جابجایی زوار و انتقال زوار به محض ورود به استان و راهنمایی زواری که قصد سفر به شهرهای قم و مشهد دارند، تاکید کرد.

وی با تاکید بر برگزاری روزانه جلسات اربعین به منظور پیگیری جدی کارها بیان کرد: آمار دقیق ورود و خروج زوار، وسایل نقیله در حال تردد و مایحتاج مورد نیاز روزانه زوار بررسی شود.

کرمی گفت: شاهد جلوه‌های زیبای حضور خادمان از مجموعه‌های نظامی، بهداری ها، موکب‌های مردمی و حضور پررنگ برادران اهل سنت و تشیع در کنار هم به عشق اباعبدالله الحسین(ع) در پذیرایی از زوار اربعین حسینی هستیم.

وی اذعان کرد: هنگامی که انسان تسلیم پروردگار شود در اوج آزادگی است و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با عشق به پرودگار به عزت و عظمت رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دعای عرفه؛ توحید محض است و واقعه کربلا درس آزادگی، معرفت، شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی را به جهانیان می‌دهد.