تهران- ایرنا- «ششمین دوره اعطای کمک هزینه پژوهشی پروفسور حسن ابراهیم‌زاده معبود» با همت بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار و جوایز کمک هزینه پژوهشی برگزیدگان اهدا شد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و ‌آموزش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان گیلان در راستای اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور دستیابی به سازوکارهای حمایتی از فعالیت‌های علمی دانشجویان مستعد با استفاده از منابع خیرین و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ وقف و خیر در اجتماع نخبگانی، «ششمین دوره اعطای کمک هزینه پژوهشی پروفسور حسن ابراهیم‌زاده معبود» را برگزار کرد.

در این مراسم، شیرینی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با بیان اینکه اعطای جایزه پروفسور ابراهیم‌زاده در دو محور قابل بررسی است، گفت: یکی از این محورها که جزو وظایف مهم بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود، بحث توانمندسازی مستعدان است. این جایزه دانشجویان را به اهتمام بیشتر به انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی ترغیب و تشویق می‌کند و به این ترتیب باعث افزایش کیفیت این فعالیت‌ها می‌شود. محور دوم، دعوت به کار خیر و وقف علمی است.

در این مراسم افشار محمدیان؛ عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان و عضو انجمن زیست‌شناسی شاخه گیلان، ضمن قرائت پیام پروفسور ابراهیم‌زاده، جوایز کمک‌هزینه پژوهشی این جایزه را همراه با لوح تقدیر به دانشجویان برگزیده اهدا کرد.

برگزیدگان این دوره از جایزه در مقطع کارشناسی ارشد یاسمن خسروی (رشته ژنتیک)، خدیجه علیزاده (رشته فیزیولوژی گیاهی) و محمد مهدی حاجتی (رشته گیاهان دارویی) و در مقطع دکتری ملاحت محبوب کار (رشته گیاهان پزشکی)، سیده فاطمه فلاح (رشته فیزیولوژی گیاهی) و فرزانه شامی زاد (رشته شیمی ) بودند.

ابراهیم زاده چهره ماندگار رشته زیست شناسی کشور و برگزیده جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان است.