مهاباد - ایرنا - ۲ هزار و ۹۳۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون مسکن‌ و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح این واحدهای مسکونی که به صورت نمادین در مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: ۲ هزار و ۹۳۹ واحد منزل مسکونی در قالب پروژه های مختلف از جمله خود مالکی، بازآفرینی شهری، حمایتی و مسکن مهر همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید.

جلال تقی دخت افزود: تلاش می کنیم پروژه مسکن مهر تا پایان دهه فجر با تحویل حدود ۵۰۰ واحد باقی مانده به اتمام برسد.

وی بیان کرد: همچنین طی بازه زمانی ۲ ساله پروژه های مسکن حمایتی نیز با هدف کمک به ساماندهی وضعیت مسکن و تعادل عرضه و تقاضا آماده خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این آیین گفت: ۳۲ واحد مسکونی در قالب یک بلوک تعاونی نظام مهندسی به نیابت از کل استان در مهاباد به بهره برداری و تحویل متقاضیان شد.

حسن عباسی اضافه کرد: برای احداث هر واحد بیش از هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده که امروز سند یک واحد به صورت نمادین به مالک آن واگذار شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت، با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

افتتاح‌های مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی مانده مسکن مهر در سراسر کشور شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.