اردبیل - ایرنا - ۹۵۷ میلیارد ریال پروژه در گرامیداشت هفته دولت روز یکشنبه در مراسمی با حضور مسئولان استانی و محلی در بخش قشلاق دشت جعفرآباد مغان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، احداث مدارس ، طرح هادی روستایی ، طرح‌های دهیاری ، گازرسانی به ۲۲ روستا ، افتتاح سایت‌های ارتباطی با ۱۲۵ میلبارد ریال اعتبار در ۹ روستا ، طرح هادی و مسکن مددجویی در روستاها توسط بنیاد مسکن و نیز آسفالت راه‌های ارتباطی روستایی از جمله پروژه‌های افتتاحی در این بخش است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در این مراسم گفت: برای راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی روستاهای بخش قشلاق دشت با یک‌هزار و ۱۶ نفر جمعیت زیرپوشش ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهریار سرداری افزود: در این طرح‌ها سایت‌های ارتباطی ایرانسل و همراه اول با تکنولوژی فورجی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تجهیزات مخابراتی در کشور از جمله موانع پیش روی ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های ارتباطی تلفن همراه و اینترنت در مناطق مختلف روستایی استان اردبیل است، اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه فیبر نوری خانگی برای ارتقای سطح اینترنت خانگی در استان آغاز شده و این طرح تا پایان دولت سیزدهم به پایان خواهد رسید.

امروز همچنین چند واحد مسکن روستایی و راه روستایی از جمله پروژه آسفالت‌ریزی راه روستای آلیشلان قشلاقی - شاه تپه سی و راه روستای پارا قشلاق به اجاق قشلاقی افتتاح و همچنین از ۴۵۰ میلیارد ریال پروژه‌ بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار پرده‌برداری شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.