قزوین - ایرنا - همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، ۳۳ پروژه عمرانی تامین آب آشامیدنی استان قزوین با ۱۵۳۶ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه و در حاشیه افتتاح برخی از این طرح ها در شهرستان آبیک تصریح کرد:‌ امروز آبیک پایتخت آبی کشور است چرا که بهترین طرح‌ها اجرا و بهره برداری شده این منطقه از کشور، طی یک سال اخیر امید مردم را مجدد بارور کرده است.

فاطمه محمدبیگی با اشاره به سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی آبفا،‌ تاکید کرد: امروز چهره زیبایی از شهرهای زیاران و آبیک با رونمایی از برخی طرح های محرومیت زا امیدها را در دل زنده کرده است تا جایی که اجرای ۱۵ پروژه شهری و ۱۸ طرح روستایی در این شهرستان نشان داده که مجلس یازدهم، دولت سیزدهم و قرارگاه محرومیت‌زدایی دولت برای روستاییان و شهروندان اعتبار ویژه ای قایل شده و اینکه موضوع محرومیت‌زدایی به سمت مناطق محروم هدف گذاری شده کار بسیار ارزشمندی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در برابر شهدا با شما پیمان بستیم و به عهد خود وفادار بودیم، دولت مردمی و ایران قوی با بهره مندی از مسوولان و مدیران توانمند خود به آن چه که قول داده شده بود عمل کردند و سایر قول و قرارها نیز به سرانجام خواهد رسید.

محمدبیگی ادامه داد: ما نیازمند آن هستیم که مردم زیاران علاوه بر آب خوش طعمی که امروز می‌چشند، طعم شهر شدن را نیز در کنار مسایل دیگر هم بچشند که استقرار ادارات، آموزش و پرورش و مراکز درمانی پیشرفته و هوشمندسازی می تواند از جمله اینها باشد چرا که از این پس به زیاران بایستی به چشم یک شهر نگاه کنیم.

وی یادآور شد: علاوه بر ۲ شهر جدید زیاران و قشلاق،‌ مهرگان را داریم و انتظار می رود که شهروندان آن با الگویی نو و هوشمند، فناورانه و محیط زیست محور، مسجد و محله محور صاحب زندگی شهری مبتنی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی روبرو شوند.

اجرای ۷۸ پروژه آبرسانی در استان قزوین طی ۲ سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهیدان والامقام نظام مقدس اسلامی،‌ گفت: براساس ضرورت، دولت سیزدهم در تامین آب و بهره وری بیشتر آن طی ۲ سال اخیر ۳۶۳ کیلومتر طرح آب رسانی را در قالب اجرای ۷۸ پروژه شهری و روستایی به انجام رسانده است.

داراب بیرنوندی، اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت ۲۹ شهر استان و ۸۹.۴ درصد جمعیت روستایی با ۵۱۰ روستا و در مجموع جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این شرکت در سراسر استان هستند.

وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۳۳ پروژه عمرانی تامین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان با اعتباری معادل ۱۵۳۶ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

بیرنوندی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، ۱۵ طرح مربوط به مناطق شهری و ۱۸ پروژه نیز در مناطق روستایی استان است.

وی حجم عملیات اجرا شده عمرانی را نیز شامل حفر و تجهیز ۲۲ حلقه چاه، به‌سازی چهار دهانه چشمه، اجرای ۴۲ کیلومتر شبکه و خط انتقال و ۶ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۲۳۰۰ مترمکعب عنوان کرد.

بیرنوندی همچنین احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ، افتتاح سامانه (CRM) خدمات مشترکان در مرکز ۱۲۲ این شرکت، میز خدمت الکترونیکی، بهره برداری رسمی از نرم افزار تلفن همراه موسوم به "یارآب" و پیاده سازی سامانه اطلاعات مکانی (GIS) را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال خواند.

وی یادآور شد: نرم افزار "یارآب" به منظور ارتباط آسان، سریع و با کمترین هزینه برای مشترکان برای نخستین مرتبه در کشور توسط همکاران شرکت طراحی شده و اکنون نیز در فروشگاه‌های اینترنتی نظیر بازار قابل دریافت است و تاکنون بیش از یک هزار مشترک از این نرم افزار برای دریافت خدمات استفاده کرده اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: با همراهی و همکاری مردم در موضوعاتی نظیر مدیریت صحیح مصرف آب و نصب انشعابات فاضلاب، شاهد افزایش سطح برخورداری و رضایتمندی شهروندان از مسوولان و در نهایت نظام باشیم.