همدان- ایرنا- کتابخانه عمومی "گلستان کتاب" روستای "توچغاز" از توابع بخش مرکزی ملایر با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم و همچنین به همت خیرین پس از ۹ سال وقفه به مناسبت هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان روز یکشنبه در آئین بهره‌برداری از کتابخانه روستای توچغاز از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر اظهار داشت: کتابخانه «گلستان کتاب» به درخواست مردم در روستای توچغاز احداث شد.

"عاطفه زارعی" بیان کرد: ۱۹ درصد از کتابخانه‌های عمومی استان همدان سهم ملایر است و این شهرستان همپای کتابخانه‌های عمومی مرکز استان در حال توسعه و گسترش است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این کتابخانه از سال ۱۳۹۳ در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع آغاز شد، افزود: حضور موثر خیران در اهدای زمین و راه‌اندازی کتابخانه روستای توچغاز بسیار پررنگ بود و نزدیک ۱۲ میلیارد ریال توسط آنها تأمین شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه مردم واقعاً خواهان تعالی اندیشه، فکر و روح خود هستند، تاکید کرد: در همین راستا دولت مردمی و انقلابی سیزدهم همراه و پا به پای مردم و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور تجلی فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بر می‌دارد.

زارعی با بیان اینکه این کتابخانه با اعتبار نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: سه میلیارد ریال از این رقم از محل اعتبارات تملک دارایی و به همت فرماندار ویژه ملایر تامین شد و سه میلیارد ریال نیز برای تهیه منابع اطلاعاتی، وای فای رایگان و خدمات پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی و لاتین هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه در کتابخانه‌های استاندارد بیش از ۶۰ نوع خدمت در نظر گرفته شده است، گفت: فضای کتابخانه‌های روستایی دارای بخش‌های مختلفی همچون بخش مجلات، مرجع، کودک، مخزن و نشریات است که از تمامی اهالی روستا به ویژه مادران، نوجوانان، جوانان می‌خواهیم با حضور خود به کتابخانه رونق دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان کتابخانه را مرکز اجتماعی و دانش‌محور محله دانست و افزود: کتابخانه محلی برای یادگیری همه اقشار و پشتیبانی یادگیری در مدارس است و به مقطعی خاص محدود نمی‌شود.

زارعی اظهار کرد: جوانان و دانشجویان این روستا در کنار دیگر اقشار نیز می‌توانند منابع اطلاعاتی مورد نظر خود را از پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی و لاتین که در کتابخانه در نظر گرفته شده، تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه رسالت حرفه‌ای کتابخانه‌های عمومی استان همدان ایجاب می‌کند در حوزه‌های مختلف موضوعی خدمات ارائه دهد، افزود: از همه برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان و بهره‌برداری مناسب از فضای کتابخانه دعوت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۲ باب کتابخانه عمومی شامل ۱۱ باب شهری و ۱۲ باب روستایی است که بیست و سومین کتابخانه آن امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار ویژه ملایر در روستای توچغاز به بهره‌برداری رسید.