ایلام - ایرنا - رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه مشکل خاص و قابل ذکری در موارد مختلف از جمله امنیت در حوزه اربعین تا کنون در استان مشاهده یا گزارش نشده است، گفت: نظارت بر روند فعالیت دستگاه های مسئول، موکب و ایستگاه های صلواتی به طور مستمر انجام می گیرد.

مران علیمحمدی" روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موکب بزرگ بنیاد مستضعفان و ایستگاه فرهنگی شین واقع در سه راهی کارَزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت ها و توان استان ایلام در حوزه های مختلف از جمله تغذیه، اسکان، ترابری، بهداشت و امنیت در کنار ظرفیت های ملی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: دستگاه قضا در تمام بخش ها بر روند اجرای کنگره عظیم اربعین و دستگاه های دخیل در خدمات رسانی به زوار اربعین نظارت دارد.

علیمحمدی یادآور شد: در نقطه صفر مرزی قضات کشیک مشغول به فعالیت هستند و ماموران نیروی انتظامی نیز تحت تعلیم قضات کشیک بر حسب وظایف مشخص خود، به زائران خدمات رسانی می کنند.

به گفته رییس کل دادگستری استان ایلام، در هر شهرستان ۲ قاضی کشیک ویژه اربعین به عنوان دادیار و بازپرس مستقر شده اند.

وی تاکید کرد: حرکت مومنانه خیل عظیم زائران به طرف عتبات عالیات بیانگر ارادت و نشات گرفته از علاقه خالصانه مردم به ابا عبدالله الحسین(ع) است.

علیمحمدی اظهار کرد: وظیفه خطیر مسئولان فراهم کردن زیرساخت و بسترهای اربعین و امکانات رفاهی و خدماتی برای انبوه زائران اربعین است.

وی شکل گیری کنگره بزرگ، باشکوه و بین المللی اربعین را حاصل حضور پرشور، خودجوش و خالصانه مردم از ایران و دیگر اقصی نقاط جهان و حتی غیرشیعیان برشمرد.

به گزارش ایرنا، ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران(شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش های مختلف ارائه می کند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران عبور می کنند.