تهران-ایرنا- منابع خبری عصر امروز (یکشنبه) از دیدار و رایزنی دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با وزیر خارجه اردن درباره فلسطین و سوریه خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که «باربارا لیو» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک امروز در سفری از پیش اعلام نشده وارد شهر «امان» پایتخت اردن شد و با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که الصفدی و لیو درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه مساله فلسطین و بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: دو طرف بر تمایل مشترک خود برای تقویت روابط همکاری بین دو کشور دوست در همه زمینه‌ها و در چارچوب مشارکت راهبردی و یادداشت تفاهم که سال گذشته میان اردن و آمریکا امضا شد، تاکید کردند.

طبق این بیانیه، الصفدی از حمایت آمریکا از اردن در روند توسعه و مقابله با چالش‌های اقتصادی و پیامدهای بحران‌های منطقه‌ای به‌ویژه بحران آوارگان تشکر و قدردانی کرد.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک il از تلاش‌های اردن برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه تمجید کرد.

آمریکا یکی از حامیان اصلی اردن است و دو کشور سپتامبر ۲۰۲۲ یادداشت تفاهمی را امضا کردند که بر اساس آن قرار است واشنگتن کمک مالی سالانه ۱.۴ میلیارد دلاری را برای دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۹ به این کشور ارائه کند.