ایلام - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: به مناسبت هفته دولت، بهره برداری از هفت طرح صنعتی در این استان آغاز شده است.

رضا محمدرحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، بهره برداری از هفت طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح های مذکور، که در زمینه تولید سولفات سدیم، منیزیم و روی، اسکلت فولادی، لامپ کم مصرف ال.ای.دی، تیرچه فولادی، یخ و فوم پلی استایرن هستند، زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، پیشرفت طرح‌های شاخص در حال احداث روند افزایشی پیدا کرده، طوریکه برخی طرح ها مانند پتروشیمی دهلران، با افزایش پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد و هوایار گاز بین‌الملل رشد ۱۰۰ در صدی را داشته است.

رئیس سازمان صمت استان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، شروع طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید، راه‌اندازی و احیاء واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال که با ظرفیت کم کار می‌کنند را مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: با در نظر گرفتن موارد یاد شده، در سال گذشته ۳۶ واحد راکد و غیر فعال، احیاء و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در حوزه سرمایه‌گذاری استان وجود طرح‌های بزرگ و متوسط مهمی است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در دست اجرا هستند و با را اندازی آنها، شاهد رونق بیشتر تولید، اشتغال و افزایش معنا دار دز سطح توسعه‌یافتگی اقتصادی در استان خواهیم بود.

دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.