سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در راستای ارتقای سطح علمی فرزندان خانواده‌های نیازمند، دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد از خدمات موسسه قلم‌چی به شکل بورسیه بهره‌مند خواهند شد.

رضا طوسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام با هدف ارتقای موفقیت‌های علمی دانش‌آموزان و کمک به راهیابی آنان به مقاطع بالاتر انجام می شود و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد می توانند با تکمیل فرم ثبت نام به آدرس http://boorsieh.kanoon.ir/۱۴۰۳/public/komite مشخصات خود را تکمیل و در آزمون های قلم چی شرکت کنند.

وی یادآور شد: هزینه آزاد شرکت در این دوره‌ها حدود ۴۰ میلیون ریال است که تمام دانش آموزان پایه دوم الی دوازدهم زیرپوشش کمیته امداد می توانند به صورت رایگان از این فرصت بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: هر یک از دانش‌آموزان پس از ثبت نام از طریق لینک معرفی شده و دریافت نام کاربری می توانند در آزمون‌های مرتبط با پایه تحصیلی خود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شرکت کنند.

طوسی اظهار کرد: دانش آموزان پس از شرکت در چند مرحله از آزمون‌های آنلاین می توانند به سطح بورسیه آزمون حضوری ارتقا پیدا کنند.

در استان کردستان ۱۶۰ هزار نفر در قالب ۷۶ هزار خانوار یعنی ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۲۳ هزار نفر از این تعداد دانش آموز بوده و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.