یزد- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به دنبال خلق ثروت و خدمت باشند، به مزیت کویری بودن استان یزد اشاره کرد و گفت: کویر یک نعمت است، تهدید نیست؛ باید در این زمینه به صورت جدی مطالعات ریشه‌ای در حوزه ملی و فراملی برای بهره گیری از کویر در این استان انجام شود.

به گزارش ایرنا "محمد علی زلفی‌گل" روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: یزد می تواند در عرصه های جدید نوآوری با تکیه بر کویر به موفقیت های برجسته و اتفاقات شایسته دست یابد.

وی ادامه داد: برای استفاده از کویر باید از تجارب جهانی و منطقه ای بیش از گذشته استفاده شود که تحقق آن نقش مهمی در رسیدن به اهداف عالیه توسعه متوازن و خدمت به مردم دارد.

وی یزد را استانی علم پرور و سرآمد در زمینه علمی دانست که طی سالهای اخیر در آزمون کشوری رتبه های برتر را کسب کرده و در حوزه صنایع دانش بنیان دارای ظرفیت های بالایی است.

وزیر علوم اظهار داشت: گسترش آموزش عالی در یزد، ویژه است زیرا دانشگاههای دولتی و غیر دولتی فراوانی دارد و به لحاظ توسعه مراکز آموزش عالی حق خود را گرفته و جایگاه خوبی دارد و در این مراکز دانشمندان برجسته ای با مرجعیت علمی فعالیت دارند.

وی از استاندار و امام جمعه یزد خواست برای ایجاد مزیت آفرینی در دانشگاههای استان تلاش بیشتری کنند .

وزیر علوم روزهای دوشنبه و سه شنبه میهمان مردم یزد است که ضمن بازدید از چند طرح، پروژه های هفته دولت را افتتاح می کند.