اراک - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: تاییدیه سه‌هزار و ۳۵۷ دستگاه آسانسور در مدت ۲ سال گذشته در این استان صادر شد.

«سیدسعید میرنظامی» روز پنجشنبه در جریان دیدار با کارکنان خبرگزاری ایرنا در اراک، افزود: تاییدیه یک‌هزار و ۶۹۱ دستگاه آسانسور از شهریورماه سال گذشته تاکنون توسط اداره‌کل استاندارد استان مرکزی صادر شده‌ است.

وی، از بازرسی ۲ هزار و ۳۰ مورد تجهیزات تفریحی و زمین‌های بازی در مدت ۲ سال گذشته در استان مرکزی خبرداد و گفت: یک‌هزار و ۱۲۰ مورد بازرسی از این تجهیزات در مدت یک سال گذشته انجام شده‌است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایمنی و استاندارد تجهیزات تفریحی، آسانسور، انگ فلزات گرانبها و سایر تجهیزاتی که باید از ایمنی کافی برخوردار باشند با جان و جیب مردم در ارتباط است، اداره‌کل استاندارد استان در این حوزه تعارفی با کسی ندارد و به جد در این زمینه فعال است.

میرنظامی اظهار کرد: استان مرکزی، با وجود اینکه از جمله استان‌های برخوردار در حوزه تجهیزات تفریحی و زمین‌های بازی در کشور به شمار می‌رود، از تابستان سال گذشته تاکنون حادثه‌ای در این حوزه رخ نداده است.

میرنظامی افزود: تمام تجهیزات تفریحی، زمین‌های بازی و آسانسورهایی که از استاندارد و گواهی ایمنی لازم برخوردار نباشند، مهر و موم می‌شوند.

اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۶۴ بنا بر پیشنهاد استاندار وقت استان و موافقت مسئولان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در اراک تاسیس شد.

این اداره‌کل در حال حاضر دارای تعداد هفت آزمایشگاه تخصصی در رشته‌های صنایع برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، نساجی، میکروبی، مکانیک و اوزان و مقیاس‌ها است.