بیرجند - ایرنا -استاندار خراسان جنوبی گفت : از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم ۱۳ سرمایه گذار خارجی در خراسان جنوبی جذب شدند، اما از مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد ماه ۱۴۰۲، تعداد ۱۳ سرمایه گذار خارجی جدید در این استان جذب شده‌اند که رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز دوشنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان خط انتقال و پست برق ۱۳۲ کیلوولت بخش دیهوک طبس اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم است و دست دولت در هفته دولت برای خراسان جنوبی پر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت : به همت دولت سیزدهم کشور و استان به کارگاه عمرانی تبدیل شده است و در خراسان جنوبی شاهد تحول خوب و حرکت‌های جهشی در حوزه ارتقای زیرساخت‌ها هستیم.
وی با اشاره به پیگیری پروژه‌های کلان و بزرگ در استان توسط دولت سیزدهم، تصریح کرد: در این مدت شاهد اتفاقات خوبی هستیم و دولت در حوزه‌های مختلف در حال انجام اقدامات بسیاری است.
استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که یکی از دغدغه‌های جدی ما در استان تامین آب است، افزود: در همین راستا، انتقال آب از دریای‌های عمان و خلیج فارس به خراسان جنوبی در حال پیگیری است و انتقال آب از دریای عمان در اولویت دولت قرار گرفته است.
قناعت با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه جذب سرمایه گذار، بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم ۱۳ سرمایه گذار خارجی در خراسان جنوبی جذب شده‌اند، اما از مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۲ تعداد ۱۳ سرمایه گذار خارجی جدید در این استان جذب شده‌اند که رشد ۱۰۰ درصدی دارد.
وی اظهار داشت: انتقادات سازنده، مطلوب است اما نباید از حد خود خارج شود، انتقاد باعث رصد پروژه‌ها برای جلوگیری از رکود می‌شود اما باید مراقب باشیم که چشم خود را به روی اقدامات انجام شده نبندیم و وارد بازی‌های فضای مجازی نشویم.
قناعت با تاکید بر قدرت، عظمت، اقتدار، پیشرفت و حرکت رو به جلوی ایران در سال‌های اخیر، ادامه داد: غربی‌ها در حال رصد ایران بوده و اکنون پنج کشور قدرتمند اقتصادی برای تعامل با ایران با کنار زدن آمریکا پیش قدم شده‌اند و این نشان دهنده قدرت کشور است.
وی افزود: اکنون سرمایه گذاران خارجی معتقدند فضای ایران فضای کار است و این افراد بخش‌های خصوصی کشور خود را برای حضور در ایران ترغیب می‌کنند چراکه به فضای کار در ایران امید دارند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت شتاب عجیب و عزم و اراده مهمی برای کار دارد، گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۹۸۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹۳۳ پروژه با اعتبار ۸۰۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، قابل افتتاح است.
قناعت تصریح کرد: نباید از ظرفیت‌های غنی معدنی استان غفلت کنیم بلکه لازم است خام فروشی‌ها محدود و هدایت شود که در این راستا فرآوری‌های خوبی روی محصولات معدنی در شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم‌.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی، عمرانی و اقتصادی شاهد اتفاقات خوبی در کشور و استان هستیم، اظهار داشت: امیدواریم شاهد خروجی خوب و اثرات مثبت قراردادهای اقتصادی ایران با کشورهای مختلف در سفره مردم باشیم.

همزمان با هفته دولت امسال ۹۸۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از ۸۷۰ هزار میلیارد ریال در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد ۹۳۳ پروژه با اعتبار ۸۰۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، قابل افتتاح است و عملیات اجرایی ۵۴ پروژه شهری و روستایی نیز با اعتبار ۶۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در استان آغاز خواهد شد.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به‌ دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رییس‌جمهور و نخست‌وزیر در سال ۱۳۶۰ به‌ نام هفته دولت نام‌گذاری شده‌است.