تهران- ایرنا- ملی‌پوش موتور کراس ایران درباره حضور در مسابقات موتور کراس قهرمانی جهان گفت: در این مسابقات کم نمی‌گذارم و با وجود شرایط نا برابر با سایر حریفان، بهترین نتایج انفرادی و تیمی را کسب خواهیم کرد.

امیررضا ثابتی‌فر پیش از اعزام به پیکارهای جهانی ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص مسابقات موتور کراس قهرمانی جهان، اظهار داشت: برای نخستین بار است که تیم مردان و بانوان به مسابقات جهانی موتور کراس اعزام می‌شوند و تا به حال اگر اعزامی هم داشتیم، همه به صورت انفرادی بود. سابقه خوبی در رقابت‌های بین‌المللی دارم و این بار هم این افتخار را دارم تا برای کشورم و پرچم جمهوری اسلامی افتخارآفرینی کنم. در ۲۵ سال گذشته حدود ۳۰ مسابقه برون مرزی رفتم که فقط یک یا ۲ مسابقه اول را به خاطر کمبود تجربه نتوانستم مقام بیاورم اما در باقی مسابقات همیشه روی سکو بودم.

ملی‌پوش موتور کراس ایران با اشاره به سطح رقابت‌های جهانی در ترکیه عنوان کرد: هر مسابقه‌ای یک آیتم‌های خاصی برای خودش دارد. در این مسابقه ۴۰ نفر با هم وارد می‌شوند و اگر در بین ۲۰ نفر برتر هم قرار بگیریم، اتفاق بزرگی است. شرایط و امکانات به شکلی است که نمی‌توانم قول مقام بدهم اما می‌توانم این وعده بدهم که تمام تلاشم را برای کسب بهترین جایگاه ممکن انجام دهم؛ سطح مسابقات جهانی بسیار بالا است و موتورها و پیست‌های ما در سطح حریفان نیست و دائما هم در حال مسابقه هستند.

وی ادامه داد: هیچ‌وقت نشده که به خاطر کمبودها از حریفان بترسیم و همیشه با شرایط موجود پیش رفتیم. خودم در همه مسابقات برون مرزی با عرق ملی رقابت کردم و هیچگاه هم دست خالی برنگشتم. در این مسابقات هم کم نمی‌گذارم و با وجود شرایط نا برابر بهترین نتایج انفرادی و تیمی را کسب خواهیم کرد.

ثابتی‌فر درمورد رزومه خودش توضیح داد: بدون اغراق تمام مسابقاتی که در ایران داشتم، حتی مقام دوم کسب هم نگرفتم و در همه رقابت‌های موتور کراس عنوان نخست را بدست آوردم. اولین مسابقه برون مرزی من در سن ۱۵ سالگی بود که در رده سنی بالاتر از خودم نیز شرکت کردم.

مسابقات جهانی موتورکراس در شهر افیون کشور ترکیه عصر روز جمعه رسما افتتاح شد. از صبح امروز، یازدهم شهریورماه ملی‌پوشان تیم موتورکراس جمهوری اسلامی ایران نخستین روز رقابت را با دور تایم‌گیری آغاز کردند. این بالاترین سطح و بزرگترین رویداد رشته موتورکراس در دنیا است و برای نخستین بار تیمی کامل و متشکل از ورزشکاران دختر و پسر در این رویداد جهانی حاضر می‌شوند.