بندرعباس - ایرنا - عملیات کاشت ۱۰۰ هزار درخت در شهرستان رودان به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار هرمزگان در حاشیه کاشت این درختان گفت: در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت که فرمایش رهبر معظم انقلاب است، پارک جنگلی رودان زیرکشت درختان مثمر رفت.

مهدی دوستی افزود: در سطح استان هرمزگان نیز امسال ۶.۵ میلیون درخت کاشته خواهد شد.

کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیرجهاد کشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت است.

استاندار هرمزگان همچنین در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های هفته دولت شهرستان رودان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با پنجمین روز هفته دولت، در مجموع حدود ۶۶۸ میلیارد تومان پروژه در شهرستان رودان کلنگ زنی و یا افتتاح شد،

دوستی تصریح کرد: عمده ترین پروژه شهرستان رودان کلنگ زنی باند دوم محور رودان کهنوج به طول ۶.۳ کیلومتر است که ۱۱ پل دارد و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: امروز توفیقی بود در خدمت مردم شهید پرور رودان بودیم که حدود یکهزار میلیارد تومان پروژه برای این شهرستان در هفته دولت افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآورشد: در این روز همچنین یک بسته پروژه مربوط به حوزه برق، مدیریت شهری و دهیاری‌ها در شهرستان رودان به بهره برداری رسید و در حوزه اقتصادی و کشاورزی نیز چندین طرح تقدیم مردم شد.