خمین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، از توسعه و اصلاح پنج هزار و ۱۳۰متر شبکه‌های توزیع آب در شهر قورچی باشی و روستاهای این شهر در شهرستان خمین، از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، « حشمت ‌اله عباسی»، افزود: از ابتدای امسال به منظور ارایه خدمات به مشترکین جدید و رفع مشکلات کمبود آب به خصوص در روستاهای این شهر، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب و همچنین برگزاری چندین مانور پیمایشی برای شناسایی انشعابات غیرمجاز آب، در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملیات توسعه شبکه توزیع آب در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۸۰ متر در شهر قورچی باشی و روستاهای سیف‌الدین، لکان، ورچه، کمانکش و طیب‌آباد انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب فرسوده در روستاهای خیرآباد، کوکه، جوادیه و مزرعه قاسم به طول ۲ هزار و ۵۵۰ متر انجام شده است که تاثیر بسیار خوبی در رفع مشکلات کم‌آبی و جلوگیری از شکستگی‌های پی در پی لوله‌ها داشته است.

عباسی، با تقدیر از همکاری دهیاری‌ها، خیرین و مشترکین در انجام این اقدامات اظهار کرد: هشت مانور پیمایشی در بخش قورچی باشی شهرستان خمین برگزار شد.

وی بیان کرد: این مانورها با هدف شناسایی مشترکین پرمصرف و انشعابات غیرمجاز آب در روستاهای این بخش انجام شد که در این راستا، ۴۵ انشعاب غیرمجاز آب شناسایی و مهر و موم شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اضافه کرد: نصب کنتورهای حجمی بر روی شیرهای آتش‌نشانی شهرداری برای مدیریت مصرف آب، تعویض ۶۵ کنتور خراب و اصلاح ۱۰۰ فقره انشعاب فرسوده از دیگر اقدامات انجام شده در این شهر از ابتدای سال جاری تاکنون است.

شهرستان خمین به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان مرکزی واقع است.