بوشهر- ایرنا - فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فرد برگزارکننده تورهای گردشگری خارجی مروج ابتذال، توسط پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حیدر سوسنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پایش شبانه روزی فضای مجازی برای ارتقا سلامت حضور کاربران و بویژه قشر جوان و نوجوان و کاهش نگرانی خانواده‌ها،پس از تحقیقات ، متهم شناسایی و محتواهای مجرمانه صفحه وی حذف شد.

وی بیان کرد: ادمین این صفحه اینستاگرامی با ده‌ها هزار دنبال کننده مدیر دفتر خدمات هواپیمایی و جهانگردی واقع در مرکز استان نیز بوده است که به سفارش چند نفر ساکن کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان اسپانسر، اقدامات تهیه بلیط و ویزا و ملزومات دیگر برای مسافرت یک گروه موسیقی مبتذل خارجی از کشور آمریکا و یک خواننده ترک زبان را از کشور ترکیه به یکی از بنادر تجاری کشور همسایه برای برگزاری کنسرت برعهده داشته است.

سوسنی ادامه داد: وی همزمان با انجام تبلیغ در فضای مجازی ،اقدام به برگزاری تور گردشگری در این قالب در سطح کشور و اعزام مشتریان به کشور خارجی محل برگزاری این کنسرت موسیقی مبتذل داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآورشد: براساس مستندات گردآوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا استان متهم علاوه بر برگزاری تورهای مروج ابتذال، اقدام‌های متعدد مجرمانه در فضای مجازی انجام داده است.

وی افزود: در نهایت با هماهنگی مرجع قضایی، مدیر متخلف آژانس احضار و با انجام حقیقات اولیه معمول، محدودیت موقت فعالیت صنفی نیز برای وی تا تکمیل شدن تحقیقات در نظر گرفته شد.

سوسنی گفت: هم استانی‌ها باید اطمینان داشته باشند که پلیس فتا برای ایجاد امنیت و سالم سازی فضای مجازی و حضور امن کاربران قانون‌مدار ،بصورت شبانه روزی تلاش می‌کند.

وی افزود: به خانواده‌ها نیز توصیه می‌شود بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته و هرگونه موارد مشکوک مجرمانه مشاهده شده را با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی Cyberpolice.ir (بخش گزارشات مردمی) با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.