تهران- ایرنا- افزایش قیمت بنزین، اعتماد آمریکایی‌ها را به بهبود وضعیت اقتصادی این کشور کاهش داده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه یاهو فاینَنس، بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی The Conference Board، افزایش قیمت بنزین و کُند شدن کاهش نرخ تورم، شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی را در ماه اوت ۲۰۲۳ (مرداد، شهریور) تضعیف کرده است.

داده‌های منتشرشده در روز سه‌شنبه نشان داد که شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه اوت از ۱۱۴ در ماه ژوئیه (تیر، مرداد) به ۱۰۶.۱ کاهش یافته است. این میزان از عدد مدنظر اقتصاددانان یعنی ۱۱۶ کمتر بود.

دانا پترسون (Dana Peterson)، اقتصاددان ارشد The Conference Board می‌گوید: آمار ناامیدکننده ماه اوت حاکی از این است که مصرف‌کنندگان بار دیگر نگران افزایش قیمت‌ها به طور کلی و خواربار و بنزین به طور خاص بودند.

در ماه ژوئیه شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا افزایش یافته و به بالاترین میزان خود در نزدیک به دو سال اخیر رسیده بود؛ زیرا داده‌های اقتصادی امیدوارکننده و سرعت افزایش قیمت‌ها، با کمترین سرعت در بیش از دو سال گذشته بود.