مشهد-ایرنا- فرماندار تایباد گفت:۸۴ طرح عمرانی با ۳۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار امسال همزمان با هفته دولت در این شهرستان مرزی افتتاح و کلنگ زنی شد که از نظر اعتبار در مقایسه با پارسال رشد ۲.۵ برابری داشته است.

مهدی دونده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از میان ۸۴ طرح عمرانی یاد شده ۷۶ طرح با چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بهره برداری و افتتاح شده و عملیات اجرایی هشت طرح با ۳۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی ادامه داد: مهمترین این طرحها کلنگ زنی سایت ۴۳ هکتاری نهضت ملی مسکن، افتتاح کارخانه تولید گاز کربنیک مایع، افتتاح و کلنگ زنی مدارس، کلنگ زنی کارخانه تولید کنسانتره آهن، افتتاح سالنهای چند منظوره در روستاها و بهره برداری از طرحهای عمرانی شهرداری هاست.

فرماندار تایباد گفت: تکمیل فاضلاب شهری تایباد با ۱۲۰ کیلومتر خط توزیع، ۱۵ هزار مشترک و تصفیه خانه یکی از مطالبات مردم است که ۱۲ سال بدون پیشرفت باقی مانده بود و امسال این طرح با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی از سر گرفته شده که تا سه سال آینده بهره برداری می شود.

دونده افزود: سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در گذرگاه زمینی دوغارون در حال اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون با سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر نیز مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال برای ادامه ساخت قطعه دوم طرح دوبانده سازی جاده تایباد-تربت جام از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص یافت.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.