کرمان - ایرنا - معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: مددجویی که در سال ۹۷ به دلیل اختلافات مالی دوست خود را به صورت عمدی به قتل رسانده بود و با تقاضای اولیا دم و تایید دیوان‌عالی کشور محکوم به قصاص شده بود، در راستای پویش به حرمت امام حسین (ع) می بخشم، از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، مهدی تقی‌زاده در تشریح جزئیات این پرونده افزود: با تلاش کارکنان زحمتکش شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ شهرستان کرمان پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیا دم منجر به صلح و سازش شد و قاتل در پای چوبه دار از مرگ نجات یافت و فرصت زندگی مجدد و اصلاح رفتار خویش را به دست آورد.

این مقام قضایی ادامه داد: مقتول در راستای کسب رضایت اولیا دم و با درخواست شاکی پرونده به شعبه ۴۰ شورای حل اختلاف شهرستان کرمان ویژه زندان به منظور اخذ رضایت و صلح و سازش ارجاع شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کرمان ادامه داد: کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ شهرستان کرمان بعد از قریب به ۲ سال تلاش و تشکیل جلسات مکرر با اولیا دم و استفاده از صاحب نفوذان، نهایتا در زمان اجرای حکم موفق به سازش شده و توانستند پای چوبه دار رضایت اولیا دم را بدون چشم داشت مالی و فقط به حرمت امام حسین (ع) کسب کنند.

این مقام قضایی در پایان ضمن قدردانی از خانواده اولیا دم و کارکنان شعبه شورای حل اختلاف شهرستان کرمان ویژه زندان و تمامی کسانی که در این امر خداپسندانه سهیم بوده اند گفت: بخشش از صفات ارزشمند انسانی است، پیش از آنکه آثار بخشش فرد به دیگری برسد به خودش می رسد.

وی ادامه داد: یکی از مواقعی که عفو و بخشش به شکل زیبایی خودنمایی می کند زمانی است که فرد می تواند و قدرت جبران دارد ولی عفو می کند و می بخشد.