اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به سفر جداگانه نخست وزیر عراق و همچنین محمد مخبر معاون رئیس جمهور به خوزستان گفت: معاون اول رییس جمهور هفته آینده به منظور بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی مهم به خوزستان سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا علی‌اکبر حسینی‌محراب چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در اهواز به خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی بیش از ۲ هزار پروژه در هفته دولت گفت: استان خوزستان قرار است در هفته آینده میزبان نخست وزیر کشور عراق باشد که رویداد بزرگ خبری برای استان خوزستان است.

وی بیان داشت: جزئیات بیشتر این سفر به زودی اعلام خواهد شد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از گفت‌وگو با تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان خوزستان بر وسعت و پراکندگی این اقدامات در سطح در شهرها و روستاهای استام اشاره کرد.

حسینی محراب در ادامه به اختصاص بودجه سنگین برای استان خوزستان به منظور رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌های استان خبر داد و گفت: اعتباری دولت سیزدهم در سفرهای مختلف به این استان اختصاص داده شده که حجم این منابع نسبت با دیگر استان‌ها، فاصله زیاد و معناداری دارد.

استاندار خوزستان ادامه داشت: در زمینه اختصاص این منابع، خوزستان از همه استان‌ها جلوتر است که این فرآیند توجه ویژه دولت به این استان را نشان می‌دهد.

وی بر نقش همه حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی، پتروشیمی، حفاری، نفت، صنایع مختلف در استان اشاره کرد و گفت: در کنار همه موارد، تولید برق از انرژی هسته‌ای، دیگر ظرفیت استان است که پس از سال‌ها در دارخوین مجددا در حال انجام است و اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

حسینی محراب ادامه داد: شرکت نفت امسال بیش از ۱۶ میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری دارند که این سرمایه‌گذاری اشتغال قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

وی خوزستان را رکوردار تولید در بخش کشاورزی و محصولات مختلف کشور دانست و گفت: امسال برای نخستین بار یک هزار و ۸۰۰ تن گندم در خوزستان تولید شده است.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: خوزستان تابلو همه کشور است که امیدواریم همه با هم شاهد باشیم خوزستان، استانی پیشران در همه مسایل باشد.