اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان ضمن تاکید بر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها در استان گفت: متاسفانه در توسعه صنایع پایین دست شرکت‌های پتروشیمی در خوزستان بسیار ضعیف کار شده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی حوزه بهداشت و سلامت در محل استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه محصولات پتروشیمی‌ها به صورت خام به کشورهای دیگر فروخته می‌شود که سود آوری چندانی برای استان و کشور ندارد. می‌توان این فرآورده‌ها را درون استان به محصول تبدیل کرد و در کنار ایجاد درآمد بیشتر شرایط را برای اشتغالزایی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها باید تقویت شود افزود: به جای توسعه شرکت‌های پتروشیمی باید به دنبال گسترش صنایع پایین دست این صنعت بود و هر وقت از صنایع پایین دست این صنعت اشباع شدیم می‌توان شرکت پتروشیمی جدید تاسیس کرد.

استاندار خوزستان شرکت‌های پتروشیمی را موظف به ایجاد صنایع پایین دستی خواند.

وی در ادامه این‌ نشست بر تاسیس شهرک سلامت در اهواز تاکید کرد و گفت: شهرستان اهواز به یک شهرک سلامت نیاز دارد و دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، دانشگاه علوم‌پزشکی و شهرداری در کنار سرمایه گذاران برای تاسیس این شهرک همکاری کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به خلاء کارخانه‌ی دارو سازی در استان افزود: خوزستان به واسطه داشتن گیاهان دارویی متنوع می‌تواند یکی از مناطق مهم کشور در تولید داروهای گیاهی باشد، برای رسیدن به این مهم نیاز به ورود سرمایه گذار وحمایت دستگاه‌هایی همچون بانک است.

استاندار خوزستان ایجاد خوشه صنعتی در رسته گیاهان دارویی را در استان یک ضرورت دانست.

نبود سرمایه گذار برای ساخت کارخانه داروسازی در خوزستان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: مهم‌ترین مشکل در مسیر ساخت کارخانه داروسازی در خوزستان نبود سرمایه گذار و نداشتن نقدینگی کافی است.

حمید رضا فلاح افزود: تاسیس کارخانه دارو نیاز به سرمایه زیادی دارد و معمولا دیر به سودآوری بالا می‌رسد به همین دلیل کمتر سرمایه گذاری به این حوزه ورود می‌کند.

وی گفت: خوزستان ظرفیت بالایی در حوزه صادرات و مصرف دارو دارد و سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند برای استان سودآور باشد.

فلاح افزود : دستگاه‌هایی همچون هلال احمر، بنیاد شهید و بنیاد برکت بیشتر در حوزه داروهای شیمیایی فعالیت دارند و در تاسیس کارخانه دارو می‌توانند با سرمایه گذاران مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن ۲۲ شرکت پتروشیمی یکی از قطب‌های صنعت پتروشیمی کشور است.