چابهار - ایرنا - ۱۴ طرح عمرانی، اشتغالزایی و تولیدی بمناسبت هفته دولت با حضور فرماندار و مسوولان دستگاههای اجرایی در شهرستان کنارک افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

فرماندار کنارک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این طرح‌ها را شامل افتتاح ۲ واحد استخر ذخیره آب با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان در روستای چهاربیتی کهیر، بهره برداری اولین طرح استفاده از پنل خورشیدی در روستای بیرگنگزار با اعتبار ۸۰ میلیون تومان، افتتاح طرح تقویت و بازسازی شبکه برق و توسعه ای در ۱۶ روستا شهرستان کنارک با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

عبدالغفور حوت افزود: بهره‌برداری از مرغداری با ظرفیت ۱۵ هزار قطعه جوجه در ۲ دوره در شهرستان کنارک با اعتبار پنج میلیارد تومان و افتتاح یک تعاونی صیادی با اشتغالزایی ۱۸۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در روستای تنگ بخش کهیر از دیگر طرح‌هاست‌.

وی ادامه داد: ۳۱ طرح با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال گرامیداشت هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شدند که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت هفته دولت نیز در کنارک برگزار شد با همکاری اداره فرهنگ ارشاد شهرستان و با همکاری اداره تبلیغات ، شیلات و شهرداری برگزار شد.