رشت- ایرنا- استاندار گیلان حل مشکلات روستائیان و مناطق محروم را اولویت کار دولتمردان گیلانی عنوان کرد و افزود: به عنوان خدمتگذار مردم باید به قولی که می دهیم عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی شامگاه پنجشنبه در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی گیلان در مسجد دهستان شوئیل شهرستان رودسر با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور گفت : مهمترین ویژگی دولت سیزدهم مردمی بودن آن است لذا ما دولتمردان بعنوان خادمین مردم باید در روستاها حضور یافته و مشکلات آنها را حل کنیم و اگر دیدیم قادر به حل نیستیم عذر خواهی کنیم.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم عقب ماندگی هایی داشت که باید جبران می کرد، افزود: بیشتر اعتبارات دولت برای مشکلات به جا مانده از دولت پیشین صرف شد اما ما باید حل مشکلات روستائیان و مناطق محروم را در اولویت کار خود قرار دهیم و بعنوان خدمتگذار مردم به قولی که میدهیم عمل کنیم.  
وی با اشاره به رشد 17 درصدی تعداد طرح های افتتاح شده در هفته دولت سال 1402  نسبت به سال قبل گفت: در سال آینده باید تعداد طرح های افتتاح شده را به بالای 30 درصد برسانیم و میزان اعتبارات نیز باید از 6 درصد به 15 درصد افزایش یابد.
عباسی با اشاره به فرسودگی شبکه برق گیلان به علت رطوبت بیش از حد این استان گفت: مشکلات برق مناطق محردم باید در اولویت قرار بگیرد.
 وی از روستائیان خواست با ساخت و ساز در داخل طرح هادی از مشکلات دریافت انشعابات آب، برق، گاز بکاهند و اظهار کرد: بخشداری، دهیاران، فرماندار و مدیران شهرستانی در اصلاح بازنگری طرح هادی روستایی به مردم بومی که در زمین  آبا و اجدادی خود اقدام به خانه سازی می کنند کمک کنند. در بازنگری و اجرای طرح هادی در مناطق محروم، خارج از طرح بدون ترک تشریفات این کار انجام شود.
وی با بیان اینکه باید از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد افزود: جوانانی که در این روستاها کار آفرینی می کنند باید با پرداخت وام های خوداشتغالی مورد حمایت قرار دهیم.  
عباسی به مدیران دستگاههای اجرایی دستوراتی برای رفع مشکلات آب  آشامیدنی، راه آسفالت روستایی، گاز رسانی، برق رسانی، جاده سازی داد و تاکید کرد: این دهستان و روستای کوهستانی باید به امکانات روز مانند شبکه های زیرساختی اینترنتی مجهز شوند.  
استاندار گیلان شامگاه پنجشنبه به منظور تشکیل قرار گاه محرومیت زدایی به ارتفاعات کوهستانی شهرستان رودسر سفر کرد و با خاواده شهید برج علی زاده دیدار داشت.  
عباسی با مردم روستاهای مسیر به گفتگو نشست و راه آسفالت روستایی بخش طویلای رحیم آباد و سایت مخابراتی روستایی زراکی دهستان شویل را افتتاح کرد.