تهران - ایرنا - مدیرکل اخبار استان‌های ایرنا در  بیست و یکمین همایش سراسری مراکز و دفاتر استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مخاطب شناسی مهمترین رسالت خبرنگاران استانها باشد.

به گزارش ایرنا، محسن بهاروند با اشاره به اهداف برگزاری این همایش که در مجتمع فرهنگس ادینه در حال برگزاری است گفت: بعد از یک وقفه پنج ساله به دلیل شرایط کرونایی و تغییرات مدیریتی همایش سراسری روسای مراکز و دفاتر را برگزار کردیم.

وی در ادامه به راه‌اندازی مناطق چهارگانه خبری در استان‌ها اشاره کرد و افزود: این چهار منطقه، میدانی و جهادی به نحو احسن وظایف و مسئولیت‌های خود را به صورت شبانه روزی عمل می‌کنند.

وی گفت: تشکیل چهار میز تخصصی به عنوان بازوان قدرتمند در ارائه طریق و سوژه یابی، راه‌اندازی شیفت شب در اداره کل استان‌ها، راه‌اندازی بخش نظارت و ارزشیابی در اداره کل استان‌ها از جمله اقداماتی است که در یک سال اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به رشد بازدید اخبار سایتهای استانی افزود: سهم بازدید اداره کل اخبار استانها از مجموع بازدیدهای دیگر سایتهای ایرنا در پنج ماهه اول امسال ۵۱ درصدی بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد افزایش یافته است.

وی گفت : این مهم نشان میدهد که عزم مدیریت عالی سازمان برای اعتلای بیش از پیش ایرنا جدی است و تیم مدیریتی استان‌ها با هدایت مدیریت سازمان مصمم است که این اداره کل را به جایگاه مطلوب برساند.

وی به تبدیل وضعیت نیروی انسانی در خبرگزاری اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ سال تبدیل وضعیت رابطان خبر به دلیل بار هزینه‌ای بسیار زیاد برای سازمان بلاتکلیف بود که با عزم و شجاعت مدیرعامل ایرنا سامان یافت و در حوزه استان‌ها ۶۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

بهاروند با اشاره به پویایی در حوزه خبری استان‌ها به اعزام نیروهای استانی به دفاتر خارجی اشاره کرد و افزود: نگاه مدیریت سازمان به بهره‌مندی همه کارکنان از امکانات و ارتقاء و پیشرفت در سازمان و نه صرفا نیروهای ستادی موجب شده است تا در دوره مدیریت جدید سازمان همکاران استانی نیز به ماموریت‌های خارجی اعزام شوند.

مدیرکل اخبار استان‌ها به افق محوری این اداره کل اشاره کرد و گفت: ریل‌گذاری و سیاستگذاری در حوزه اخبار استان‌ها انجام شده است و بنا به ضرورت اکنون کیفی‌سازی اخبار مدنظر قرار دارد.

مدیرکل اخبار استان‌ها به رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها اشاره کرد و اظهارداشت:خبرگزاری جمهوری اسلامی با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن باید جایگاه خود را بیش از پیش تقویت کند البته طبق بررسی‌ها در یک سال اخیر، ایرنا از رتبه ۱۳۸ به رتبه ۲۵ رسیده است و نشانگر تدابیر مدیریتی و اقدامات جهادی نیروهای سازمانی است.

بهاروند گفت: سرعت در انتشار، افزایش بازدید مخاطبان کیفیت بخشی به تولیدات خبری محورهای مورد تاکید در اداره‌کل استان‌ها است.

وی به کمبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در ادارات استانی اشاره کرد و گفت: ابنیه دفاتر استانی نیازمند بهسازی و نوسازی است همچنین ناوگان حمل و نقل سازمانی فرسوده است و به لحاظ سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات از جمله دوربین‌ها نیاز به تقویت دارد.

بیست و یکمین همایش سراسری روسای مراکز و دفاتر استانی ایرنا هشتم شهریور ماه در مجتمع فرهنگی ادینه تهران آغاز و یازدهم به پایان خواهد رسید.