قزوین - ایرنا - سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: فقدان مهارت و تخصص از عمده مشکلات کارجویان این استان است که باید اهمیت مهارت آموزی را برای این جامعه تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی طاهرخانی در برنامه میز خدمت این هفته که در حاشیه اقامه نماز جمعه برگزار می‌شود، با بیان این مطلب افزود: مشکل عمده در بین جمعیت کارجوی استان قزوین فقدان مهارت است که باعث شده این افراد نتوانند شغل مناسب پیدا کنند.

وی اضافه کرد: امروز کارفرماهای استان قزوین در واحدهای تولیدی به دنبال نیروی کار ماهر و مجرب هستند و از طرف دیگر ما جمعیتی کارجو روبرو هستیم که مهارت و تخصص لازم برای ورود به یک واحد تولیدی را ندارد.

طاهرخانی به عمده درخواست‌های مردم استان قزوین اشاره کرد و گفت: امروز بیشتر مراجعه کنندگان خواست شغل داشتند و عده‌ای هم می‌خواستند کسب و کار خانگی راه اندازی کنند که مقدمه همه این موارد مهارت آموزی و دریافت گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای است.

به گفته این مسوول، وجود ۱۱ مرکز دولتی مهارت اموزی در استان قزوین آن هم با آموزش ۲۰۰ نوع حرفه فنی و مهندسی آن هم به صورت رایگان ظرفیت بزرگی است که مهارت جویان باید از آن بهره مند شوند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: کسب مهارت و تخصص در حرفه‌های مختلف مهندسی و فنی علاوه بر توانمندسازی افراد به ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید در جامعه منجر می‌شود.