همدان- ایرنا- عملیات احداث مجتمع‌های آبرسانی سد خرمرود و اشترمل تویسرکان با حضور استاندار همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان روز جمعه در آیین افتتاح این طرح تعداد روستاهای تحت پوشش این ۲ مجتمع را ۴۸ روستا اعلام کرد.

«فرهاد بختیاری فر» با بیان اینکه در مجموع برای این دو طرح ۱۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است اظهارداشت: سیاست های دولت آیت الله رئیسی مبنی بر محرومیت زدایی و توجه خاص به مناطق محروم است.

وی اضافه کرد: با ابتکار مقام عالی وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاها در قالب طرح جهاد آبرسانی، سهم استان همدان دو قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومانی و ۹۰۰ میلیارد تومانی در بخش آبرسانی به حدود ۳۶۰ روستا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: بر اساس دستور استاندار تعهد داریم ظرف مدت سه سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

بختیاری فر گفت: آب و فاضلاب در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، عملیات آبرسانی را انجام می دهد.

بختیاری فر، اشترمل و خرمرود را ۲ مجتمع عمده و بزرگ در استان همدان برشمرد و افزود: مجتمع اشترمل بخشی از تأمین آب مورد نیاز از سد سرابی است که با عملیات خاک برداری و ایستگاه پمپاژ به فاز نهایی می رسد.

وی افزود: پنج روستا زیرپوشش مجتمع اشترمل و ۴۳ روستا زیرپوشش مجتمع آبرسانی خرمرود قرار می گیرند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا، ساخت پنج هزار و ۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، احداث هفت باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه شامل حفاری، نصب پمپ وتجهیز چاه و اجرای خط برق را از جمله مشخصات فنی این طرح عنوان کرد.

بختیاری فر، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بخشی از تأمین آب روستاهای تحت پوشش مجتمع از سد خرمرود و مابقی از حفر چاه به صورت ضربتی انجام می شود.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مرحله اول قرارداد قرارگاه امام حسن(ع) مجتبی خبر داد.

بختیاری فر گفت: قرارداد دوم هم در مرحله ابلاغ است که همزمان با کار آبرسانی به ۲۰۰ روستا در قالب قرارداد دوم ۹۰۰ میلیاردی با قرارگاه امام حسن مجتبی را آغاز می کنیم.