یزد-ایرنا- امام جمعه میبد یزد گفت: توجه به فرهنگ دارالعباده در اولویت دستگاههای اداری استان قرار گرفته و بازخوانی و بازسازی هویت تاریخی، فرهنگی و معنوی یزد در دستور کار باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا اعرافی روز جمعه در دیدار و نشست مشترک با استاندار یزد و جمعی از مدیران استانی، افزود: عزم استان باید بر آن باشد که یزد در همه شاخص ها سرآمد شده و این موضوع شدنی است.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت ها در این حوزه بهره گرفته شده و بازخوانی و بازسازی هویت تاریخی، فرهنگی و معنوی یزد در دستور کار باشد همچنین یزد در همه اسناد مهم کشوری باید برش استانی سرآمد داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن تبریک هفته دولت گفت: نهج البلاغه در حوزه متون اخلاقی، همچون خورشید می درخشد و به طلبه ها همواره توصیه می‌کنیم که نهج البلاغه در سبد مطالعه هفتگی باشد و لذا به تیم پا به کار و فعال مدیران استان هم توصیه می کنم، مطالعه مستمر نهج البلاغه را در دستور کار خود قرار دهند

اعرافی ادامه داد: تیم مدیریتی استان هم جوان است و هم در مسیر کارسازی قرار دارد و استاندار در حال حمایت و تربیت مدیران کارآمد و جهادی است که اقدامی قابل تقدیر و آینده نگر است .

وی افزود: سند الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت تدوین شده است و به زودی ابلاغ می‌شود و این سند با رویکرد ۵۰ ساله و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که باید یزد در آن پیشگام باشد.

امام جمعه میبد اظهار داشت: معماری ایرانی - اسلامی در استان مورد توجه باشد و همگرایی حوزه و دانشگاه در این مسیر دنبال شود و مثلث آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه، باید مورد توجه دستگاه ها به منظور توسعه باشد.

اعرافی اظهار داشت: فقرزدایی و عدالت محوری در راس امور باشدو حرکت استان و اقدامات صورت گرفته، در مسیر دانش بنیان بسیار ارزشمند است همچنین اقدامات استان در حوزه محیط زیست نیز در خور تقدیر است.

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی در یزد ، نظام مدیریتی استان به این جوانی نبوده و اعتماد دولت مردم به جوانان دستاورد بزرگی است که بویژه در دولت مردمی سیزدهم شاهد تبلور آن هستیم .

مهران فاطمی، اظهار داشت: همواره یکی از مهمترین دغدغه های مردم استان یزد موضوع آب بوده و لذا در همین راستا مصوبه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی را از دولت دریافت کردیم و برای تامین مالی، معادنی برای اجرای این پروژه تخصیص یافت و این سبک تامین مالی که با ابتکار استان یزد بود، مشکل انتقال آب به تمامی استان های کشور که با تنش آبی روبرو بودند را مرتفع خواهد کرد.