تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

قزوین - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از تشکیل پرونده برای پنج پزشک متخلف در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا حسن پور روز شنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی قزوین افزود: سلامت شهروندان یک مطالبه عمومی و اولویت نخست دستگاه‌های متولی است و در این راستا تعزیرات حکومتی، تخلفات حوزه سلامت را با حساسیت مضاعف پیگیری کرده و تدابیر لازم جهت پیشگیری و مجازات متخلفان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تشدید نظارت ها درسرکشی به مراکز بیمارستانی، بهداشتی، درمانی از ابتدایی شهریورماه اظهار کرد: تاکنون به ۶ مطب پزشک سرکشی و برای ۲ پزشک متخصص داخلی زنان به دلیل دریافت وجه اضافه و یک پزشک عمومی برای نداشتن پروانه کار، پرونده تخلف تشکیل شد.

این مسوول با تاکید براینکه نسبت به حقوق همه شهروندان مسوول هستیم ، افزود: هر آنچه سلامت همگانی به ویژه بیماران را به خطر اندازد به شدت برخورد می کنیم.

وی به پیامدهای تخلف واحدهای درمانی که پروانه کار ندارند یا اقدام به گرانفروشی، تقلب، دریافت پول بیش از نرخ های مصوب پزشکی یا دریافت وجوه به اصطلاح زیر میزی می کنند، هشدار داد.

حسنپور ادامه داد: تخلفات مربوط به حوزه سلامت شهروندان بی درنگ و خارج از نوبت رسیدگی و متخلفان به اشد مجازات محکوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه روند رسیدگی به تخلفات واحدهای درمانی مانند دیگر صنوف پیگیری می شود افزود: شهروندان در مراکز درمانی و بیمارستانی از پرداخت هرگونه پول اضافه خودداری و در صورت مشاهده تخلف با مراجعه به سامانه www.tazirat۱۳۵.ir گزارش خود را ثبت کنند.

حسنپور یاد آور شد: همچنین با تشدید نظارت بر مراکز درمانی در ۱۰ روز نخست شهریورماه برای پنج پزشک، پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی قزوین تشکیل شده است.