ارومیه - ایرنا - رییس سازمان فناوری ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: از این پس تمامی رویدادهای مالی ثبت دیجیتالی و قابل گزارش گیری با جزییات کامل است.

یاسر اسدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم دیجیتالی شدن تمامی فرآنیدهای مالی افزود: امضای دیجیتال جهت انتقال وجه از حساب‌های شهرداری ارومیه با تلاش کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیگیری معاونت مالی و اقتصادی راه اندازی شده است.

وی با تشریح جزئیات این طرح ادامه داد: با راه‌اندازی سرویس نرم افزاری داک و با استفاده از تکنولوژی امضای دیجیتال به صورت امن، امکان انجام عملیات برداشت از حساب و انتقال وجه(درون بانکی و بین بانکی) بر روی سپرده‌های حقوقی شهرداری به صورت کاملا الکترونیکی فراهم شد.

اسدپور افزود: با استفاده از این شیوه نوین جهت عملیات‌های بانکی دیگر نیازی به استفاده از چک‌های کاغذی و ارسال فیزیکی به بانک نیست.

وی با اشاره به قابلیت گزارش‌دهی این شیوه افزود: طی این پروسه تمامی رویدادهای مالی صورت گرفته در سیستم ثبت و قابل گزارش‌گیری می‌شود.

اسدپور در ادامه با اشاره به دیگر امکانات امضای دیجیتال افزود: از امکانات این سیستم می‌توان به گردش کار چند امضایی برای حساب‌های حقوقی، انتقال وجه گروهی، استفاده از تکنولوژی امضای دیجیتال و تایید با اثر انگشت، نمایش دستور پرداخت و برحسب اولویت به امضاداران و دسترسی از طریق وب و اپلیکیشن اختصاصی و سایر موارد اشاره کرد.