تهران-ایرنا-منابع سودانی یکشنبه شب گزارش دادند که شمار کشته‌های حمله هوایی روز شنبه به یک محله مسکونی در جنوب خارطوم به ۲۰ غیر نظامی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه فرانس ۲۴، یک منبع بیمارستانی گزارش داد که در جریان اصابت خمپاره به یک منزل در «ام درمان» (شمال غرب خارطوم)، پنج غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان روز یکشنبه نیز در خارطوم پایتخت این کشور ادامه یافت.

منابع نظامی روز یکشنبه اعلام کردند که ارتش سودان پس از ۱۲ روز نبرد با نیروهای پشتیبانی سریع، کنترل کامل فرماندهی نیروهای زرهی در جنوب خارطوم، پایتخت را به دست گرفت.

ارتش سودان همچنین اهداف و تجمعات نیروهای پشتیبانی سریع را در جنوب ام درمان و حومه خارطوم هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار داد.

شاهدان عینی همچنین گزارش دادند که یک جت جنگنده نیروهای پشتیبانی سریع را در منطقه «الباقیر» در جنوب خارطوم هدف قرار داد.

برپایه این گزارش، در مقابل نیروهای پشتیبانی سریع نیز مقر فرماندهی مهندسی نظامی در ام درمان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

همچنین منابع نظامی از محاصره کامل منطقه «ام مبده» در ام درمان و حملات توپخانه‌ای و یورش به پایگاه‌های پشتیبانی سریع در این منطقه خبر دادند.

کمیته‌های مقاومت در سودان روز گذشته خبر دادند که در پزشکی قانونی یکی از بیمارستانهای کمی که در خارطوم فعال است، ۱۱ کشته از جمله دو کودک و یک زن وجود دارد. اجساد بسیاری از این افراد، سوخته و پاره پاره شده است.

درگیریها در سودان از ۱۵ آوریل گذشته آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در این درگیریها، هزاران نفر کشته و زخمی شده‌اند و آسیبهای بسیاری به زیرساختهای سودان وارد شده است.