بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۷۳ میلیارد ریال وام در دولت سیزدهم به ۳۴۶ زوج نابارور استان برای جبران هزینه های درمانی پرداخت شد.

دکتر عبدالله کبریایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این بازه زمانی ۳۴۶ متقاضی وام ۵۰۰ میلیون ریالی درمان ناباروری در استان به بانک های عامل معرفی شدند که همه آنها موفق به دریافت این وام شدند.

وی افزود: وام زوج های نابارور به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود که هدف از آن رضایتمندی زوج‌های نابارور و کاهش هزینه‌های درمان آنها است.

کبریایی گفت: جدای از پرداخت وام، خدمات درمانی رایگان نیز در مرکز درمان ناباروری بجنورد ارایه می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: تنها مرکز تخصصی درمان ناباروری( آی وی اف) در استان سال گذشته با جذب ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی مجهز شد.

کبریایی افزود: این مرکز پیش از این خدمات ابتدایی و آی یو آی به زوجین نابارور ارایه می داد و مجهز به تجهیزات آی وی اف نبود.

به گفته وی؛ تاکنون سه هزار و ۲۷۱ زوج نابارور در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شده و خدمات درمانی دریافت می کنند.

ثبت چهار هزار و ۵۹۶ واقعه ولادت

کبریایی با اشاره به روند افزایشی نرخ موالید در خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۵۹۶ واقعه ولادت طی پنج ماهه نخست امسال در استان ثبت شد.

وی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۵۰۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده بود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.