بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: ۴۵۰ پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی در دولت سیزدهم با همکاری شرکت توزیع نیروی برق بین عشایر استان توزیع شد.

مهدی خانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عشایر برای تامین هر دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی،۱۲ میلیون ریال اعتبار هزینه می کنند که معادل ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز این تجهیز است و مابقی این اعتبار به وسیله دولت تامین می شود.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین هر دستگاه پنل های خورشیدی ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار تامین کرده است خاطرنشان کرد: برای تامین این تعداد پنل خورشیدی، ۵۴ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: بر این اساس تاکنون ۸۵۰ خانوار عشایری کوچ رو در استان از مزایای پنل خورشیدی بهره مند شده اند.

وی افزود: چهار هزار و ۴۰۰ خانوار عشایری در استان کوچ رو هستند که ۸۵۰ خانوار پنل خورشیدی دریافت کردند و سه هزار و ۵۵۰ خانوار دیگر در انتظار دریافت هستند.

معاون توسعه وامور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش داریم تا با مشارکت و همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان به تامین پنل های خورشیدی برای عشایر استان سرعت دهیم.

به گزارش ایرنا، عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.