اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه سرعت، دقت در رسیدگی و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی یکی از اهداف مهم این مجموعه است گفت: به همین منظور، مدیران دادگستری استان در رسیدگی به پرونده قضایی مشارکت فعالانه ای داشته باشند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، رئیس کل دادگستری خوزستان به‌عنوان رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان با حضور در شعبه و شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده‌های وقتی شعبه با مشارکت مستشار شعبه اول، به تعدادی از این پرونده‌ها رسیدگی کرد.

علی دهقانی در حاشیه این رسیدگی با بیان اینکه انتظار، توقع و خواسته بحق مردم رسیدگی به پرونده های ورودی به دستگاه قضا در زمان مناسب و متعارف است گفت: سرعت، دقت در رسیدگی و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی باید مهم‌ترین هدف ارکان دادگستری باشد.

وی بیان کرد: در پنج ماه گذشته از سال جاری، ۲۵ هزار و ۳۷ پرونده قضایی در محاکم تجدید نظر استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

رییس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: در راستای تاکیدهای رییس قوه قضائیه مبنی بر کاهش اطاله دادرسی و سرعت همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، پذیرفته نیست که رسیدگی به دعاوی مردم بیش از حد متعارف زمان‌بر شود.

وی گفت: همه مدیران قضایی با برنامه‌ریزی و تعیین زمان به شکلی که در کار مدیریتی واگذار شده به آنان خللی ایجاد نشود، با حضور در شعب نسبت به رسیدگی و اتخاذ تصمیمات قضایی و انشای رأی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تاکید بر اینکه حل اساسی معضل اطاله دادرسی در گروی تلاش جهادی تمامی کارکنان عدلیه اعم از قضات و کارمندان اداری است تصریح کرد: حضور مدیران و معاونین قضایی در شعب و رسیدگی به پرونده‌ها به‌عنوان قاضی رسیدگی‌کننده، علاوه بر تسریع در فرایند رسیدگی، رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی، از حجم کار قضایی در شعب نیز کم کرده و به بازدهی بیشتر نیروی انسانی در محیط کار می‌انجامد.