بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: میزان بهره مندی روستاییان استان از آب سالم ۹۵.۴ درصد است که این رقم ۱۲.۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

امین کلاته روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین آمارها میزان بهره مندی روستاییان کشور از آب سالم به طور میانگین ۸۲.۷ درصد است.

به گفته وی؛ اکنون ساکنان ۷۲۴ روستای خراسان شمالی از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

کلاته با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی به روستاهای استان گفت: ضریب نفوذ گاز در روستاهای کشور ۸۴.۵ درصد و در خراسان شمالی ۹۹.۵ درصد است.

وی تصریح کرد: اکنون ساکنان در ۷۷۱ روستای استان از نعمت گاز بهره مند هستند که این رقم پیش از دولت سیزدهم حدود ۷۰۰ روستا بود.

وی راهسازی و توسعه راه ها در محورهای روستایی را از دیگر اقدامات دولت برای محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: طول راه های آسفالت و مناسب در محورهای روستایی استانطی عملکرد دولت از ۲ هزار و ۶۵ کیلومتر به ۲ هزار و ۱۶۶ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شاخص طول راه روستایی آسفالته در میانگین کشوری ۵۳.۴ درصد و در استان ۴۶.۴ درصد است.

وی درباره اجرای پروژه های برق رسانی به روستاها اظهار کرد: شهریور ماه سال ۱۴۰۰، ساکنان در ۹۶۳ روستا از برق بهره مند بودند اما این رقم اکنون به ۹۹۰ روستا افزایش یافته است.

کلاته افزود: بر این اساس اکنون به ۹۹.۹روستاهای استان برق رسانی شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در نواحی روستایی سکونت دارند.