مشهد- ایرنا- معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: هشت نفر از میان دود و آتش ناشی از انفجار مجتمع مسکونی در غرب این شهر نجات یافتند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیشب در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع انفجار و آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان رستگاری و گرفتار شدن ساکنان در میان حریق و دود، آتش نشانان به همراه هفت دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفای حریق به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این انفجار در طبقه همکف این مجتمع چهار طبقه ۱۶ واحدی رخ داد و حریق و دود ناشی از آن در تمامی طبقات متصاعد شده بود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: نجاتگران و آتش نشانان ضمن نجات هشت نفر از افراد گرفتار در دود و آتش و انتقال آنان به مکان امن ، آتش سوزی را مهار کردند و از سرایت آتش به سایر طبقات و ساختمان های اطراف در محل جلوگیری شد.

رضایی افزود: در این حادثه یکی از افراد حاضر در این واحد مسکونی دچار جراحت شده بود که با اقدام به موقع آتش‌ نشانان از میان آتش به بیرون منتقل و به بیمارستان اعزام شد.

وی ادامه داد: علت اولیه این حادثه نشت گازشهری اعلام شده و بررسی های بیشتر برای مشخص شدن علت دقیق وقوع این انفجار توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

هزار و ۶۰۰ آتش نشان در ۵۴ ایستگاه در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.