اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در ایام پیش رو علاوه بر ازدحام عزیمت زائران شاهد بازگشت تعداد بسیاری از آنها هستیم که بایستی طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای بازگشت زائران تمام ظرفیت و امکانات استان بسیج شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین در استانداری افزود: با پیشنهاد اداره کل راهداری استان اصفهان می‌توانیم از فرصت تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه به‌عنوان آخرین روز کاری هفته و جمعه استفاده کنیم و قریب به ۱۰۰ درصد ناوگان دستگاه‌های اقتصادی استان را در اختیار طرح اداره کل راهداری استان برای بازگشت زائران قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم از ظرفیت خودروهای ون و مینی بوس که متعلق به دستگاه‌های دولتی استان هستند، برای حمل‌ونقل زائرانی که از اصفهان قصد عزیمت به استان‌های همجوار دارند نیز استفاده کنیم و همچنین شهرداری تاکسی‌های بین شهری را بسیج کند تا تنوع ناوگان حمل‌ونقل برای زائران وجود داشته باشد.

وی یادآور شد:در سراسر کشور به لطف خداوند و اهل بیت(ع) اعزام بی‌نظیر زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با کمترین مشکل در حال انجام است.

جان‌نثاری اظهار داشت: برای این مهم اقدامات بسیاری برنامه‌ریزی شده بود که از جمله مهمترین اقدامات می‌توان به هماهنگی در حوزه حمل‌ونقل زائران اشاره کرد.

وی گفت: اگر ظرفیت استان اصفهان به کمک اعزام زائران نیامده بود، حمل‌ونقل زائران با سرعت و سهولت انجام نمی‌شد از این رو قدردان همه دست اندرکاران این حوزه هستیم.

وی یادآور شد: در ایام اربعین حسینی تلاش بیشتری را انجام می‌دهیم تا زائران حسینی با کمترین دغدغه به شهرها و محل سکونت خود بازگرداند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان همچنین با اشاره به مظلومیت زائران پاکستانی اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در جوار پایانه‌ها مکان‌هایی برای اسکان موقت هم استانی‌ها و زوار پاکستانی در نظر گرفته شود و به زائران پاکستانی که قصد زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) را دارند به چشم مهمانان ویژه اصفهان نگاه شود.

فردا (چهارشنبه)۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی است.