زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پویش همکلاسی مهربان (۴) در زنجان با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند آغاز شد.

علی اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ترویج فرهنگ کمک و انفاق به همنوعان نیازمند، مشارکت در امور خیر و ایجاد روحیه نوع دوستی و احساس مسئولیت نسبت به نیازمندان از جمله اهداف مهم برگزاری این پویش است.

وی با بیان اینکه پویش همکلاسی مهربان در آستانه نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و آغاز بهاری دیگر از تعلیم و تربیت در حوزه معاونت پرورشی اجرایی می‌شود، اضافه کرد: هر حرکتی که در حمایت از دانش‌آموزان و کاهش دغدغه‌های آنها انجام شود قطعا آینده‌ای بهتر را برای دانش‌آموزان رقم می زند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد دانش‌آموزان زنجانی را قریب به ۲۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به آمار بالای دانش آموزان، طبیعی است که تعدادی از آنها مشکلاتی در تامین مایحتاج برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از لذت بخش‌ترین موضوعات برای دانش آموزان خرید لوازم مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی و حضور و همراهی با سایر دانش آموزان در مدرسه است، بر همین اساس دستگاه تعلیم و تربیت استان به همراه سایر نهادها حداکثر تلاش خود را می‌کند تا همه دانش آموزان با خاطره‌ای خوش سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: متاسفانه در تعدادی از کلاس‌ها دانش آموزانی حضور دارند که توانایی تامین لوازم تحصیلی را ندارند و اتفاقا این دانش آموزان سرشار از استعداد هستند و اگر به گذشته نیز نگاه کنیم اکثر افراد مهم جامعه از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند.

اسماعیلی با اشاره به ضرورت وجود برنامه‌ریزی در کمک رسانی به دانش آموزان نیازمند، گفت: خدمت در مسیر محرومیت‌زدایی دانش آموزان باید هدفمند، جدی و اثرگذار باشد تا نتیجه مطلوب و مورد نظر را به بار آورد.